Abertis encara no té l'oferta ferma d'Atlantia
El grup es reforça al Brasil, on obté una via estratègica a l'estat de São Paulo
Ha passat una setmana des que el grup italià Atlantia temptegés la possibilitat d'una integració amb Abertis mitjançant una opa amistosa, però de moment el grup català encara no té cap oferta formal damunt la taula. Així ho va explicar ahir José Aljaro, director de finances i desenvolupament corporatiu, coincidint amb la presentació de resultats trimestrals del grup, que enguany viurà un exercici rècord quant a les seves inversions: només en el primer tram de l'any ja supera el 50% de la xifra de tot el 2016.
Concretament, el grup ha destinat 2.210 milions a aconseguir el 100% de la seva filial francesa i ahir mateix va anunciar que acaba d'obtenir una autopista al Brasil, per valor de 353 milions. Es tracta d'un eix estratègic a l'estat de São Paulo, en la qual el grup presidit per Salvador Alemany té previst invertir-hi 1.500 milions més per tal de reforçar la seva posició en un mercat estratègic com és el brasiler, on és present des del 2012 amb la seva filial Arteris. En total, la cartera de 9.000 quilòmetres, repartida en 14 estats, aporta al grup el 95% dels seus ingressos.
En el capítol dels satèl·lits de telecomunicacions, Abertis continua negociant amb Eutelsat per a la compra d'un terç d'Hispasat i espera tancar l'acord en els pròxims mesos. No prosperaran, en canvi, les ofertes que havia proposat al Regne Unit i Mèxic, en el primer cas per una qüestió de preu i en el segon perquè l'operació està suspesa.
El grup guanya 130 milions de gener a març
Amb la incògnita d'Atlantia, el grup català va informar ahir la CNMV que en el primer trimestre del 2017 va guanyar 130 milions, 66,2% menys que els 385 milions obtinguts en el mateix període de l'any passat. El grup justifica el descens per l'impacte que va tenir el gener del 2016 la consolidació de la xilena Autopista Central i afirma que en termes comparables el benefici ha pujat del 13%. Els ingressos de gener a març van arribar a 1.281 milions, el 18% més, i l'ebitda es va situar en 807 milions, el 13% més.. Aquests creixements es van veure impulsats per la millora del trànsit, la incorporació al perímetre de les autopistes A4 i A31 a Itàlia i de les dues concessions a l'Índia.