Economia

Abertis encara no té l'oferta ferma d'Atlantia

El grup es reforça al Brasil, on obté una via estratègica a l'estat de São Paulo

Ha passat una setmana des que el grup italià Atlantia temptegés la possibilitat d'una integració amb Abertis mitjançant una opa amistosa, però de moment el grup català encara no té cap oferta formal damunt la taula. Així ho va explicar ahir José Aljaro, director de finances i desenvolupament corporatiu, coincidint amb la presentació de resultats trimestrals del grup, que enguany viurà un exercici rècord quant a les seves inversions: només en el primer tram de l'any ja supera el 50% de la xifra de tot el 2016.

Concretament, el grup ha destinat 2.210 milions a aconseguir el 100% de la seva filial francesa i ahir mateix va anunciar que acaba d'obtenir una autopista al Brasil, per valor de 353 milions. Es tracta d'un eix estratègic a l'estat de São Paulo, en la qual el grup presidit per Salvador Alemany té previst invertir-hi 1.500 milions més per tal de reforçar la seva posició en un mercat estratègic com és el brasiler, on és present des del 2012 amb la seva filial Arteris. En total, la cartera de 9.000 quilòmetres, repartida en 14 estats, aporta al grup el 95% dels seus ingressos.

En el capítol dels satèl·lits de telecomunicacions, Abertis continua negociant amb Eutelsat per a la compra d'un terç d'Hispasat i espera tancar l'acord en els pròxims mesos. No prosperaran, en canvi, les ofertes que havia proposat al Regne Unit i Mèxic, en el primer cas per una qüestió de preu i en el segon perquè l'operació està suspesa.

El grup guanya 130 milions de gener a març

Amb la incògnita d'Atlantia, el grup català va informar ahir la CNMV que en el primer trimestre del 2017 va guanyar 130 milions, 66,2% menys que els 385 milions obtinguts en el mateix període de l'any passat. El grup justifica el descens per l'impacte que va tenir el gener del 2016 la consolidació de la xilena Autopista Central i afirma que en termes comparables el benefici ha pujat del 13%. Els ingressos de gener a març van arribar a 1.281 milions, el 18% més, i l'ebitda es va situar en 807 milions, el 13% més.. Aquests creixements es van veure impulsats per la millora del trànsit, la incorporació al perímetre de les autopistes A4 i A31 a Itàlia i de les dues concessions a l'Índia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona
economia

Creix un 6,8% la compravenda d’habitatges al febrer

barcelona

Fiscalitat de l’empresa familiar

conseller de famílies empresàries