Torna el Shopp Out, amb més de quaranta marques
Se celebrarà del 4 al 7 de maig i oferirà descomptes de fins al 70%
Els treballadors de la Fundació Ramon Noguera gestionaran per primera vegada el bar
S'han programat actes lúdics i concerts
La novena edició del Shopp Out, la iniciativa de shopping social “més rellevant de l'Estat”, se celebrarà del 4 al 7 de maig al polígon Mas Xirgu de Girona potenciant el seu vessant més social. En aquesta edició, aplegarà més de quaranta primeres marques de moda amb descomptes de fins al 70% i propostes lúdiques.
La directora gerent del Grup Fundació Ramon Noguera, Pepita Perich, va explicar ahir que la principal novetat d'aquesta edició és que els treballadors de la fundació de l'àmbit de l'hostaleria i alimentació gestionaran el bar que hi ha a la plaça central del Shopp Out i que aquesta vegada compta amb el patrocini de l'empresa San Miguel. Aquests treballadors són persones amb discapacitat que, durant l'any, estan en processos de formació i treballen en projectes d'inserció laboral de l'entitat com al cafè restaurant La Rosaleda Jardí Degustació, al càtering de Lafundació, al taller de degustació o a Aliments d'Onyar. “Es podrà gaudir d'una cervesa i també dels raviolis de pasta fresca d'Aliment d'Onyar de la Fundació Onyar La Selva, que ha passat a formar part de la Fundació Ramon Noguera”, va explicar.
El responsable de compres de Sita Murt, Albert Esteve, va informar que aquesta edició inclou dues noves marques –totes dues catalanes–: “La marca juvenil de roba i complements Kaotiko i la de roba de dona Messcalino, que han vist amb molt bons ulls afegir-se a la iniciativa.” Tornen les marques de temporada de primavera-estiu com la d'ulleres de sol Sunglass Hut, la de calçat Castañer i Mi&Co de roba de bany. Hi participaran firmes com Textura, Lacoste, Sita Murt i Eurekakids, que han confiat en el projecte des dels inicis. També es podrà comprar a la botiga Lafundació, de moda i complements de la Fundació Ramon Noguera.
Les marques que es podran trobar en el proper Shopp Out són: Bernie Mev, Bissú, Boxley, Canada House, Castañer, Codigo Basico, Diesel, Eurekakids, Freequent, Fyord, Geographical Norway, Geox, Gerome, Javier Simorra, Kaotiko, Lacoste, lafundació, LTB Jeans, Messcalino, Mi&Co, Mon Marcel, Mus&Bombon, Pepe Jeans, Petrol Industries, Piu et Nau, RAW, Sita Murt, SkunkFunk, Stonefly, Superdry, Sunglass Hut, Textura, Timberland, Toni Pons, US Polo ASSN i Vans.
Com en cada edició del Shopp Out, el 5% de les vendes que es facin durant els quatre dies es destinaran a impulsar projectes socials de la fundació. De fet, aquest és el principal objectiu d'aquesta iniciativa de shopping social, que va començar el juliol del 2013 amb 220 m² i que ha crescut fins a consolidar dues edicions anuals, en un emplaçament que ocupa 4.000 m² i arribant a la xifra de 40.000 visitants.
Segons l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, “el Shopp Out s'ha convertit en el preludi de Temps de Flors i sempre ha estat un èxit”. Madrenas va donar les gràcies a les marques que hi participen: “Les empreses demostren i han de demostrar que estan pel territori. És d'admirar l'esforç que feu i us encoratgem a encomanar aquesta solidaritat a altres empreses.”
Amb la voluntat que els visitants puguin passar tot el dia al Shopp Out, s'han programat activitats lúdiques paral·leles i un cicle de concerts en directe. A més, hi haurà una oferta gastronòmica variada en furgoteques –en aquesta edició se n'hi afegeixen més i n'hi ha una amb plats aptes per a celíacs– i dues zones de restauració gestionades per la Fundació Ramon Noguera.
A l'acte de presentació també hi van assistir la directora dels Serveis Territorials de Treball, Afers Socials i Família de la Generalitat, Marta Casacuberta, i la diputada M. Àngels Planas.