Economia
El Saló Automobile Barcelona tanca amb rècord de públic i prevendes
Més de 755.000 visitants passen pel recinte de Montjuïc i se signen 80.000 compromisos de venda, un 15% més que fa dos anys
Els organitzadors destaquen l'èxit de l'aposta pel vehicle connectat i l'ecològic
La 39a edició del Saló Internacional de l'Automòbil, rebatejat amb el nom d'Automobile Barcelona, tanca aquest diumenge les seves portes amb xifres rècord de visitants i prevendes, segons ha informat l'organització.
Més de 755.000 visitants han passat pel recinte de Montjuïc de la Fira de Barcelona des del passat 11 de maig, uns 5.000 més que en la passada edició, el 2015. Pel que fa als compromisos de vendes, enguany s'han aparaulat fins a 80.000 vehicles, un 15% més que fa dos anys.
El saló ha apostat en aquesta edició per l'àmbit de la connectivitat dels vehicles i el canvi sembla haver convençut. “Hem plantejat un format i una nova filosofia de saló que agrada tant al públic com als professionals del sector, i això s'ha notat en les xifres de visitants i de vendes”, ha explicat el president de l'Automobile Barcelona, Enrique Lacalle.
“L'edició d'aquest any ha marcat un abans i un després en els salons de l'automòbil a nivell mundial. Hem inventat el saló del futur”, ha proclamat.
Lacalle ha assegurat que l'aposta per la connectivitat “és un èxit que ha superat totes les expectatives” i que ha donat un impuls molt important al saló.
Segons una enquesta de l'organització, el 47% dels visitants que s'han apropat a comprar un cotxe a l'Automobile s'ha interessat pel vehicle connectat.
També s'ha constatat un notable interès pel vehicle ecològic, que ha passat del 15% de fa dos anys al 34%. “Aquesta dada confirma que, afortunadament, el futur passa per l'interès per preservar el medi ambient”, ha celebrat Lacalle.
L'organitzador del saló també ha destacat l'augment del “públic jove”, amb un 63,3 % dels visitants menor de 40 anys.
Finalment, ha volgut posar en valor “l'enorme pes comercial del saló i el seu efecte dinamitzador sobre la indústria, que el consolida entre els principals esdeveniments d'Europa”. “De fet, la indústria de l'automòbil representa l'11,7% del PIB a Espanya”, ha reblat.
En aquest sentit, ha explicat que el 58% dels assistents creu que l'Automobile Barcelona és la millor opció per canviar-se el cotxe i comprar-ne un de nou “pels descomptes atractius i pel finançament que ofereixen les marques”.
Ll'Automobile Barcelona tornarà al maig del 2019 en la seva 40a edició, que també serà la del centenari del seu naixement, l'any 1919.