La Borsa
Més valors
Economia

La moda sostenible, una aposta de futur per al tèxtil

La 3a Setmana de la Moda de Girona ha tancat amb més d’un miler d’assistents

Els experts i les empreses que ahir van participar en la jornada de debat que es va dur a terme al centre cultural La Mercè de Girona, en el marc de la tercera Setmana de la Moda, GiModa, van coincidir a assenyalar que la tendència en el sector de la moda és anar cap a la sostenibilitat i que és l’etiqueta de futur del tèxtil català. “La moda sostenible és una demanda del mercat, fa que l’impacte del producte en el medi ambient sigui net i ajuda les empreses a oferir uns valors al consumidor i a diferenciar-se”, hi van afegir. Amb tot, van coincidir a indicar que el procés serà lent i que cal educar al consumidor per aconseguir el canvi cap al consum sostenible.

En la jornada de debat hi van participar experts i empreses capdavanteres en l’adopció de processos sostenibles. “Davant la globalització, la sostenibilitat certificada ens permet diferenciar-nos”, va assegurar Héctor del Arco, director comercial de S. Vilarrassa, empresa de filatura de Besalú dedicada a fabricar fil reciclat.

La responsable de disseny de l’empresa de calçat Toni Pons, Begoña Morando, va dir que “el producte té ànima i s’ha de valorar”. Pel que fa a Miquel Rovira, cap de sostenibilitat d’Eurecat, “la tendència és anar cap a l’economia circular perquè ofereix beneficis mediambientals i econòmics”.

La Setmana de la Moda es va cloure ahir i aquest any ha reunit més d’un miler de persones en diferents activitats i desfilades que han convertit la ciutat en l’epicentre del sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Escala apostarà pel concepte ‘Mar d’Empúries’

El nou Pla Director de Turisme proposa una cinquantena d’accions fins a l’any 2020 per dinamitzar el sector i estableix la marca com a element aglutinador i diferenciador de la població

L’ESCALA
 

MicroBank ha atorgat en 10 anys 744.000 microcrèdits

Barcelona
 

L’històric hotel Aromar s’obre de bat a bat a la platja

PLATJA D’ARO
 
Economia

L’empresari José María Torres aspira a la presidència de la Cambra

 

Miquel i Costas invertirà 36 milions en les plantes

Barcelona
 

Insten a crear un espai didàctic de la tradició surera de Cassà

Cassà de la selva
 
anàlisi

Obrir el meló

evilanova@elpuntavui.cat
 

Els pisos turístics ocupen 4.700 empleats a Barcelona

Barcelona
 

La Fundació Càmpings de Girona, en marxa

GIRONA