La Borsa
Més valors
Economia

Territori

El Maresme dibuixa el primer camí de Sant Jaume de costa

El traçat enllaçaria amb els trams que ja funcionen a Catalunya i resseguiria el litoral amb parades obligades a Sant Pol i Mataró

La proposta, que es vol presentar a l’abril, buscarà el suport econòmic dels fons europeus

El Maresme, tot i ser un territori amb una llarga tradició turística, busca nous objectius per ampliar l’oferta existent i que atreguin nous nínxols de mercat. Des del Consorci de Turisme del Maresme fa mesos que treballen, amb col·laboració amb la Federació d’Associacions d’Amics del Camí de Sant Jaume a Catalunya, en la possibilitat de posar en marxa un nou traçat que ressegueixi pel litoral tota la comarca i enllaci amb Barcelona. Seria, segons defensa el president del Consorci, Joaquim Arnó (PDeCAT), “el primer traçat de costa a Catalunya, el que coneixerem com la via marina de la Via Augusta”. “Començaria a Caldes de Malavella i continuaria per Vidreres, Blanes, els municipis de mar del Maresme i fins arribar a la capital catalana”, avança, i hi afegeix que “un segon ramal pujaria des de Mataró cap a Argentona, la collada de Parpers, Dosrius i fins arribar a Granollers i d’allà a Montserrat”. La ruta complementaria els trams ja existents i en ple funcionament que enllacen el país des de Sant Pere de Rodes fins Alcarràs passant per Montserrat. “El nou tram en el qual estem treballant tindria dues parades obligades al Maresme, dues etapes, com serien Sant Pol, que té com a patró Sant Jaume i Mataró”, explica Joaquim Arnó, que assenyala que ja s’està treballant en l’estudi de la senyalització del camí i les actuacions que caldria fer per garantir un traçat en condicions.

“Parlem d’una ruta de primer nivell, adreçada a un públic potencial de centenars de persones que participen del pelegrinatge”, reflexiona el responsable del Consorci de Turisme. Aquest ambiciós projecte, però, confia en trobar el suport econòmic en els fons europeus. “Cerquem la complicitat de tots els municipis del Maresme perquè estem convençuts de la viabilitat de la proposta i del seu èxit”, destaca Arnó.

LA FRASE

Parlem d’una ruta de primer nivell, adreçada a un públic potencial de centenars de persones
Joaquim Arnó (PDeCAT)
president del consorci de turisme del Maresme

LA XIFRA

2
parades
obligades al Maresme tindrà el nou traçat del camí de Sant Jaume: Sant Pol de Mar i Mataró.

Vies blaves per l’eix de les rieres

La futura via marina de la Via Augusta prevista al Maresme, que en el món del pelegrinatge es pren com a referència principal del traçat del camí de Sant Jaume, no es dibuixarà sobre un territori verge pel que fa a rutes turístiques. “Coincidirà en bona part amb el camí esportiu de la costa impulsat per la Diputació, amb el traçat del GR92 que passa de l’interior al litoral i amb la proposta de senders que havien de relligar Barcelona i Blanes pels passejos marítims”, destaca el president del Consorci de Turisme del Maresme. El potencial de l’oferta, doncs, es multiplica de forma exponencial i afegeix més atractiu a la proposta. Des del Consorci, tal com assegura Joaquim Arnó, també es treballa en un segon àmbit de recuperació dels camins i senders d’arreu de la comarca. Els projectes que estan sobre la taula són el de la riera d’Argentona i el dels pobles de la Vallalta. En el primer dels casos, Dosrius, Òrrius, Cabrera de Mar, Argentona i Mataró treballen per dissenyar una via blava que connecti la platja amb les poblacions d’interior per fomentar-hi l’esport i la mobilitat sostenible, i en el segon hi ha Sant Iscle, Sant Cebrià i Sant Pol de Mar, seguint també la llera de la riera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Por a tenir una pensió insuficient

Barcelona
economia

Foment premia el president de Seat, Luca de Meo, com a Empresari de l’Any

Revés judicial als bancs pel venciment anticipat

girona

Impuls per disposar de més habitatges socials al Gironès

Girona

El govern promet reduir un 30% les taxes universitàries

barcelona
Ryanair manté la incertesa sobre el seu futur a Girona

Ryanair manté la incertesa sobre el seu futur a Girona

vilobí d’onyar

El pes del turisme a la Costa Brava és del 20% del PIB

GIRONA

Els doctorands es mobilitzen contra la precarietat

barcelona

La Moncloa recorre a la guardiola de les pensions per pagar la nòmina de desembre i l’extra de Nadal

madrid