cambres de comerç
La Cambra de Comerç acosta el Perú als vinaters
La vuitena edició de l’International Wine Business Meeting busca estrènyer llaços amb el país andí i aposta per facilitar que els productors de vi i cava puguin tancar acords comercials
Un total de 24 cellers lleidatans, catalans i d’altres zones de l’Estat participen fins divendres en la vuitena edició de l’International Wine Business Meetings, una missió comercial inversa que organitza la Cambra de Comerç de Lleida amb l’objectiu de facilitar les exportacions de vins i caves. En aquesta ocasió, el país convidat és el Perú, un mercat “emergent” on el consum de vins i caves va en augment per l’increment d’una classe mitjana que pot permetre’s productes de major qualitat. Actualment, el 20% del vi que es consumeix al Perú és importat, sobretot de Xile i l’Argentina. En concret, 9 empreses importadores del país andí prenen part en les jornades en què mantindran reunions amb els productors i cellers interessats en poder incrementar la seva cartera de vins i caves. Així mateix, durant la micció comercial inversa, també tindran l’ocasió de visitar els cellers participants i conèixer in situ el procés d’elaboració que segueixen.
Després dels bons resultats de les set edicions celebrades de l’International Wine Business Meetings, la Cambra de Comerç de Lleida continua apostant per l’organització de missions comercials inverses per facilitar els contactes comercials entre cellers i importadors amb l’objectiu d’afavorir l’exportació de vins i caves catalans i estatals.
Amb una població de 31 milions d’habitants, el Perú és un dels països d’Amèrica Llatina amb major creixement pel que fa al consum de vi. En els últims 10 anys, aquest ha augmentat a una mitjana superior al 8% anual per situar-se en 1,6 litres anuals per càpita. Tot i tractar-se d’uns volums encara reduïts, cal donar rellevància a la seva tendència creixent, segons el responsable d’Internacional de la Cambra de Comerç de Lleida, Jordi Quejido. Actualment, el 20% del vi que es consumeix al Perú s’importa –uns 8 milions de litres anuals– i Xile és el primer proveïdor en volum i l’Argentina ho és en valor. No obstant això, l’Estat espanyol és el tercer proveïdor i és considerat el proveïdor més important de vins de gama mitjana i mitjana alta. “Venim a buscar productes nous i diferents que puguem dirigir a un públic objectiu i diferent”, ha manifestat Karla Arata, cap de línia de Perufarma Distribuidores. Per la seva banda, Luís Enrique Ponce, de Gourmet Trade Perú, valora que “els blancs i les barreges modernes dels enòlegs fan un bon maridatge amb la gastronomia gurmet peruana”.
Els cellers, per la seva banda, veuen opcions de negoci. El director d’exportació de Castell del Remei, Carlos Mora, ha assenyalat la importància de donar a conèixer els vins de la DO Costers del Segre i de l’interior de Catalunya, més enllà dels Rioja i Penedès.