La Borsa
Més valors
Economia

L’aigua també té alternativa

En diversos municipis la volen recuperar com a servei públic

Els consumidors s’organitzen a les xarxes socials amb llistes

Prop del 84% de la població catalana té una gestió privada del consum d’aigua, malgrat que, quan s’analitza per municipis, n’hi ha més de 500 amb el servei gestionat públicament i menys de 400 gestionats de manera privada, segons les dades publicades en el web d’Aigua és Vida (www.aiguaesvida.org). Les alternatives a les grans operadores de gestió de l’aigua impliquen avui dia la remunicipalització del servei, com han promogut en el seu programa diversos consistoris –entre els quals hi ha Barcelona i Terrassa– i entitats socials i veïnals. Justament dijous passat, mig centenar d’entitats de Barcelona que defensen remunicipalitzar el servei de l’aigua van presentar una campanya de recollida de firmes per sol·licitar a l’Ajuntament de Barcelona una consulta popular sobre la gestió pública de l’aigua, campanya que estarà en marxa fins al 15 de febrer i amb la qual s’esperen recollir 15.000 signatures a favor de la consulta. De fet, en els pròxims anys s’acaben les concessions d’aigua en més d’una trentena de municipis catalans. Els que rumien recuperar-ne la gestió, s’emmirallen en casos com ara el de París i Grenoble, a França. Tot i que el camí per esdevenir alternativa a grans grups com Suez, Aigües de Barcelona i Sorea tampoc és senzill.

Fer República des de baix

Sigui com sigui, els consumidors cada vegada ho tenen més clar, i busquen i s’organitzen per trobar alternatives. És el que està passant a les xarxes socials, en què sorgeixen iniciatives per compartir els coneixements en aquest sentit i es resolen dubtes i consultes. A principis de gener, per exemple, va començar a piular a Twitter el compte Consumidors per la República (@consumRepublica), que vol “conscienciar sobre opcions de consum responsables amb la República Catalana”. “No volem fer boicot. No anem en contra de ningú, sinó a favor de la República”, es llegeix en una de les seves primeres piulades. També s’ha creat una pàgina a Facebook amb el mateix nom per als usuaris d’aquesta xarxa social i s’enllaça a un document penjat a LinkedIn pel mentor i inversor privat Marc Serra (Guía del consumidor catalán activo 2.0) en què es proposa un “apoderament del consumidor català”, un “replantejament holístic, mindful –és a dir, conscient– i integral del consum a Catalunya”, segons l’autor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
TANTXTANT

Sobre l’economia de la justícia

Diferents economistes de prestigi internacional han establert l’existència d’una relació positiva entre la qualitat institucional d’un país i el seu nivell de progrés. Acemoglu i Robinson ho...

 

Els càmpings gironins reben més premis europeus

girona
 

Pere Quera 1887 rep una exposició de Montblanc d’homenatge als Beatles

girona
 
Territori

Presentat el grup de ‘networking’ BNI Futur, a Figueres

FIGUERES
 

Barcelona reordena l’espai per a vaixells de creuer al port

Barcelona
 

El nou centre comercial de Lloret de Mar serà el més gran de la Costa Brava

Lloret de mar
 

Creen a Calonge una aplicació per a ‘runners’

calonge i sant antoni
 
exportacions
balanç

Les exportacions de Catalunya marquen un nou rècord històric i ja superen les de tot el 2016

barcelona
 

El lloguer acumula un increment del 42% en quatre anys

Barcelona