La Borsa
Més valors
Economia

CRISTINA BUNDÓ

EMPRESÀRIA TURÍSTICA, PROPIETÀRIA DEL MILLOR ALLOTJAMENT ENOTURÍSTIC DE CATALUNYA 2017

“Catalunya ha d’esdevenir el referent europeu de l’enoturisme”

És propietària de Mas Llagostera, una masia rural del Penedès, premi al millor allotjament d’enoturisme de Catalunya el 2017 i pionera en l’aplicació de criteris de sostenibilitat.

El mes de juny passat, Mas Llagostera va rebre el premi al millor allotjament enoturístic de Catalunya. Què va suposar el premi?
Aquest premi va ser molt especial perquè va ser un reconeixement a tots aquests anys de treball personal i de tota la família. Va ser un reconeixement a tot el temps que hem passat picant pedra.
Mas Llagostera va ser un projecte familiar. Què va ser el que us va fer decidir a l’hora d’apostar per les energies renovables a l’hora de començar amb la restauració de la casa?
Darrere del projecte hi ha les meves filles i elles estaven molt conscienciades. Elles van ser el motor que ens va encaminar cap a l’aplicació de les energies renovables a la casa en el moment de plantejar la restauració... A mesura que el projecte guanyava estructura, vam entendre que Mas Llagostera seria sostenible o no seria.
Entenen els clients el projecte d’energies renovables de Mas Llagostera?
Dels clients catalans i espanyols, n’hi ha que sí. Però el client objectiu que entén a la primera el nostre projecte és el de fora. Ens comprèn, comparteix els nostres valors i ens felicita i esperona a continuar. A l’estranger ens porten molts anys d’avantatge en la recerca i aplicació de les energies renovables a la vida quotidiana... En canvi, aquí, a vegades, sembla que sigui una moda. I no ho és! És una filosofia, uns valors, una manera d’entendre la vida.
Mas Llagostera s’ha convertit en una manera de fer promoció de les energies renovables?
A la casa, la llum i l’aigua calenta provenen de plaques solars i la calefacció funciona amb una caldera que s’escalfa amb les restes de la poda i els pinyols d’oliva de la finca. A la finca tenim vinya i oliveres de cultiu ecològic... i tot això garanteix un entorn únic, i la gent que ve sap que tindrà tot el confort i les comoditats d’un gran allotjament, amb un cert ordre. A partir del nostre projecte fem molta pedagogia.
Com s’integren un projecte d’energies renovables i un d’enoturisme?
És una simbiosi perfecta! El Pere, el meu marit, és pagès a la finca. El nostre projecte va lligat a la terra. És fruit d’una determinada cultura de la vinya, del vi i del territori. I aquí tenim tots els ingredients per fer un bon projecte d’energies renovables: tenim moltes hores de sol i tots els elements per ser respectuosos amb l’entorn.
Mas Llagostera, a més de ser un allotjament, també és un espai d’activitats...
Sí, organitzem tot tipus d’activitats per a empreses, reunions en mig de les vinyes, a l’aire lliure, amb professionals molt ben preparats. Organitzem calçotades a mida, fem activitats gastronòmiques adaptades a les necessitats de cada client, amb productes de km 0 que, en alguns casos, el client, fins i tot pot anar a buscar directament abans de cuinar...
Creu que el Penedès ha de ser el referent de l’enoturisme a Catalunya?
Totes les denominacions d’origen fan el que poden per posicionar-se, però el Penedès és la DO més gran i aquí hi ha molta gent i moltes empreses que tenen molt a dir i molt a fer perquè és un mèrit col·lectiu... Hi ha moltes empreses arreu de Catalunya que treballen en el mateix sentit, però el Penedès té força i projectes per posar-se al capdavant.
La DO Penedès ha fet una aposta per incrementar cada any les hectàrees de vinya ecològica?
La producció ecològica marcarà el futur. No podem remar contra corrent. Ens hem de situar en una línia de respecte i compromís amb l’entorn.
Com veu el turisme del vi en el paquet global a Catalunya?
Molt bé! Hi ha zones que malgrat ser més petites que el Penedès han rebut grans ajudes de l’administració i això els ha permès fer grans passo... Però això va en benefici de tots. I hem de posar-nos al cap que Catalunya ha d’esdevenir el referent europeu de l’enoturisme.
Què s’ha de fer?
El primer que hem de fer és creure’ns que ho podem fer. No som prou conscients del que tenim i el que podem oferir.
És partidària de dissociar el turisme del vi i el de platja?
És una pregunta perversa. El client d’enoturisme sap perfectament el que vol i sap que té la platja com un complement. El turista que ve a la platja no coneix el món del vi i ja no té la predisposició a conèixer-lo; costa molt recomanar-los una visita a un celler o fer un tast.
Estan contents de la reconversió de l’activitat a la finca?
Molt! No ho vam fer abans perquè patíem per la viabilitat...
La por, quan l’han vista, no és res...
Certament, ens ha donat moltes satisfaccions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La facturació de la indústria a Catalunya cau un 13,9% al juny

Barcelona

Els virus castiguen la pitjor verema del segle

VILAFRANCA DEL PENEDÈS

Els EUA mantenen els aranzels al vi i l’oli europeus

WASHINGTON

La Covid-19 fa repensar la botiga al carrer d’Olot

Banyoles

Increment del 30% de les consultes al web de Turisme Olot

Olot

Contractació a Olot de 9 persones a l’atur

Olot
economia

La crisi de la Covid-19 es deixa sentir en l’IPC, que cau al -0,8%

L’IPC a Catalunya cau dues dècimes el juliol i se situa en el -0,8%

Barcelona

El Regne Unit cau en la pitjor recessió en una dècada per culpa de la pandèmia

Londres