La Borsa
Més valors
Economia

municipal

campanya de turisme

Tàndem de Canet i Berga per atraure turisme metropolità

Inicien una prova pilot en què la despesa que es faci en un dels municipis es podrà gastar gratuïtament a l’altre

Iniciativa imaginativa la que han posat en marxa els municipis de Berga (Berguedà) i Canet (Maresme) en l’àmbit de la promoció turística. Les dues poblacions comparteixen una prova pilot per atraure visitants de l’àrea metropolitana fora de la temporada d’estiu. La campanya, batejada com a Esplèndid, convida a visitar Canet o Berga entre els dies 26 de febrer i 4 de març, i la despesa que es faci en allotjaments, restaurants, comerços i activitats d’oci quedarà acumulada perquè pugui ser gastada gratuïtament en l’altre poble durant el període comprès entre el 12 i el 18 de novembre.

La regidora de Promoció Econòmica de Canet, Coia Tenas (ERC), explica que globalment hi participen prop d’un centenar d’establiments i que avui està previst que es posi en marxa una pàgina web que inclourà tota la informació de l’oferta. “Els participants hauran d’utilitzar una targeta gratuïta que s’entregarà a les oficines de turisme o als allotjaments de cada població i que anirà acumulant la despesa que posteriorment es podrà gastar en l’altre municipi”, assenyala. Inicialment es posarà a disposició dels visitants 1.000 targetes que poden beneficiar unes 2.000 famílies o particulars.

El també regidor d’aquesta àrea de Berga, Francesc Ribera (CUP) indica que s’han escollit aquests dos períodes de temps “per fomentar l’activitat en moments d’ocupació turística baixa”. Ribera destaca que la col·laboració amb Canet respon a la necessitat de trobar un municipi que es complementi amb Berga “que atregui una tipologia de turisme familiar metropolità semblant amb inquietuds culturals, paisatgístiques o gastronòmiques” i que al mateix temps disposi d’una oferta diversa. “Confiem que la gent de la costa vingui a Berga i que la gent de muntanya baixi fins a Canet”, comenta. Paral·lelament, es fomentarà que les entitats i associacions locals realitzin el major nombre d’activitats durant els períodes de la campanya amb l’objectiu que els visitants puguin completar la seva estada apropant-se al treball que realitza el teixit local de cada població.

Mentre que a Berga s’ha buscat ampliar l’oferta d’allotjament a altres municipis veïns, a Canet Coia Tenas avança que a l’oferta d’establiments i càmpings habitual cal afegir els 760 llits d’habitatges d’ús turístics que actualment estan registrats a la població “i amb els quals ja s’està parlant”. Els dos regidors confien que l’èxit de l’experiència en garantirà la seva continuïtat en el futur.

LA XIFRA

100
establiments
de Berga i Canet participen en la proposta de promoció turística ‘Esplèndid’ dels dos municipis.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Economia

Arrossaires del Delta creen la societat Nomen Foods per créixer

La cooperativa Arrossaires del Delta ha constituït la societat Nomen Foods, que produirà i comercialitzarà les marques Nomen, Bayo i Segadors del Delta. La societat també aglutinarà el negoci de granels...

 
JOSEP CASADÓ
SECRETARI GENERAL DE CCOO A LES TERRES DE L’EBRE

“Patim una pèrdua de coneixement perquè no hi ha ocupació”

TORTOSA
 
Economia

Almirall va perdre 304 milions el 2017 i entra en números vermells

 

Avalis destinarà deu milions a ‘start-ups’

BArcelona
 
societat

Fèlix Millet continua ingressat, amb una pneumònia

 
Turisme

57.000 creueristes faran escala a Palamós i Roses aquest any

PALAMÓS
 
societat

Barcelona endureix la pressió a les botigues d’articles de records

 

Les exportacions agroalimentàries creixen un 4,6%

Barcelona
 
economia

El Sabadell vol duplicar els seus beneficis abans de tres anys