La Borsa
Més valors
Economia

municipal

campanya de turisme

Tàndem de Canet i Berga per atraure turisme metropolità

Inicien una prova pilot en què la despesa que es faci en un dels municipis es podrà gastar gratuïtament a l’altre

Iniciativa imaginativa la que han posat en marxa els municipis de Berga (Berguedà) i Canet (Maresme) en l’àmbit de la promoció turística. Les dues poblacions comparteixen una prova pilot per atraure visitants de l’àrea metropolitana fora de la temporada d’estiu. La campanya, batejada com a Esplèndid, convida a visitar Canet o Berga entre els dies 26 de febrer i 4 de març, i la despesa que es faci en allotjaments, restaurants, comerços i activitats d’oci quedarà acumulada perquè pugui ser gastada gratuïtament en l’altre poble durant el període comprès entre el 12 i el 18 de novembre.

La regidora de Promoció Econòmica de Canet, Coia Tenas (ERC), explica que globalment hi participen prop d’un centenar d’establiments i que avui està previst que es posi en marxa una pàgina web que inclourà tota la informació de l’oferta. “Els participants hauran d’utilitzar una targeta gratuïta que s’entregarà a les oficines de turisme o als allotjaments de cada població i que anirà acumulant la despesa que posteriorment es podrà gastar en l’altre municipi”, assenyala. Inicialment es posarà a disposició dels visitants 1.000 targetes que poden beneficiar unes 2.000 famílies o particulars.

El també regidor d’aquesta àrea de Berga, Francesc Ribera (CUP) indica que s’han escollit aquests dos períodes de temps “per fomentar l’activitat en moments d’ocupació turística baixa”. Ribera destaca que la col·laboració amb Canet respon a la necessitat de trobar un municipi que es complementi amb Berga “que atregui una tipologia de turisme familiar metropolità semblant amb inquietuds culturals, paisatgístiques o gastronòmiques” i que al mateix temps disposi d’una oferta diversa. “Confiem que la gent de la costa vingui a Berga i que la gent de muntanya baixi fins a Canet”, comenta. Paral·lelament, es fomentarà que les entitats i associacions locals realitzin el major nombre d’activitats durant els períodes de la campanya amb l’objectiu que els visitants puguin completar la seva estada apropant-se al treball que realitza el teixit local de cada població.

Mentre que a Berga s’ha buscat ampliar l’oferta d’allotjament a altres municipis veïns, a Canet Coia Tenas avança que a l’oferta d’establiments i càmpings habitual cal afegir els 760 llits d’habitatges d’ús turístics que actualment estan registrats a la població “i amb els quals ja s’està parlant”. Els dos regidors confien que l’èxit de l’experiència en garantirà la seva continuïtat en el futur.

LA XIFRA

100
establiments
de Berga i Canet participen en la proposta de promoció turística ‘Esplèndid’ dels dos municipis.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Es manté la convocatòria de vaga de Finnair al Prat per avui

El departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha organitzat una “reunió de mediació amb caràcter d’urgència” per evitar la vaga de sis dies a l’Aeroport del Prat convocada dels tripulants...

 

L’emigració jove es duplica en els últims nou anys

barcelona
 
economia

Seat estalvia 12,6 milions gràcies a propostes d’empleats

 

Espelmes antimosques amb biocida autoritzat

Figueres
 
economia

AB-Biotics nomena dos consellers i tanca el nou consell d’administració

 

Les rebaixes frenen una mica un IPC a l’alça per l’energia

barcelona
 

Treballadors

 

Logotip

 

Els carburants i l’electricitat continuen impulsant els preus a Catalunya

Barcelona