Economia

RAUL YUSTE

CREADOR DE SEA SOUL BEACHWEAR

“Que la gent de la teva ciutat t’empenyi és fabulós”

Un projecte per fabricar un banyador que repel·leixi l’aigua s’ha emportat el primer guardó del programa Tarragona Open Future, que premia l’emprenedoria i les millors iniciatives de negoci

El programa d’acceleració d’empreses Tarragona Open Future ha premiat amb 3.000 euros, més una formació grupal de sis mesos i l’assessorament en temes empresarials com ara el màrqueting digital, les finances i la comunicació, Sea Soul Beachwear, una marca de moda de bany nascuda a Tarragona. Com neix el projecte?
Jo soc enginyer químic, vaig acabar la carrera fa tres anys, però sempre m’havia cridat l’atenció la possibilitat de crear alguna cosa pròpia. El disseny d’un banyador diferent, innovador, em va semblar molt interessant. Potser és pel fet de ser tarragoní i tenir relació amb el mar que vaig pensar que el banyador podria ser una bona idea. Ens hi vam posar a treballar el juny del 2016 després de detectar el que a nosaltres ens semblava un inconvenient: surts de l’aigua, moll, i fins que el banyador no s’eixuga estàs una mica impossibilitat. No hi ha una transició fàcil entre la platja i la piscina i el lloc on vulguis anar després, ja sigui anar a practicar algun esport o entrar en un restaurant o en una botiga. El banyador evita la sensació de roba xopa.
És un banyador tècnic?
No és un banyador esportiu, és una peça que encaixa més amb el sector de la moda. La característica tècnica que té és que el teixit repel·leix l’aigua.
Disseny i producció tarragonina?
No, l’hem dissenyat aquí però la producció l’encarreguem a fora, a la Xina. Vam intentar trobar un proveïdor més proper i vam buscar des del Maresme fins a Andalusia per, llavors, anar-nos allunyant i buscar al Marroc i a Tunísia. Finalment, hem arribat a la conclusió que ens val la pena aprofitar el know how que tenen a la Xina.
Si a la Xina ja tenen el coneixement, vol dir que aquest tipus de teixit ja existia?
En l’àmbit espanyol no hi ha cap peça igual. A fora, en el mercat internacional, sí que hi ha marques que l’utilitzen.
És complicat trobar proveïdor?
Molt. A nosaltres ens va costar sis mesos. Vam recórrer a tot el que teníem a l’abast: coneguts, internet, contactes... Ens vam buscar la vida. La Xina és tan gran que hi trobes de tot.
El fet d’usar un teixit de característiques especials encareix el preu final o serà un banyador competitiu en el mercat?
El preu està en la mitjana del mercat pel que respecta al sector moda. Podem oferir un dels banyadors per 45 euros i, pel que fa al model Free Soul, que seria la insígnia de la marca perquè representa el concepte de versatilitat de la peça, el pantaló fet banyador, es ven per 60 euros. L’interessant és que tenim una campanya a la plataforma de finançament KickStarter per poder finançar la producció de la primera sèrie. Buscàvem 10.000 euros i estem molt satisfets de com ha anat; això ens fa ser molt optimistes. Farem un primer llançament de 600 unitats.
Això és el primer indicador que la idea funciona?
El Kickstarter ens és molt útil per validar la idea de negoci i per veure quins models surten més i quines talles tenen més demanda. Ens està comprant el banyador gent de tot el món: Austràlia, França, Bèlgica, els Estats Units, Anglaterra o el Canadà. No ens ho esperàvem. Comptàvem amb el suport dels amics, coneguts i familiars però que ens compri gent de fora, que no ens coneix de res, ha estat una sorpresa molt agradable. Això ens val com a estudi de mercat perquè, a més de testar el producte, veiem a quina àrea funciona més bé i té més demanda. Al principi vas perdut, no tens informació i no saps ben bé cap a on orientar la teva estratègia de màrqueting.
Quan estaran disponibles els primers banyadors?
A partir del juny els podríem tenir aquí. Un cop rebin l’encàrrec, en trenta o quaranta dies ens fan la producció sencera. La fàbrica també treballa per a una marca molt famosa del món del bany i, amb l’experiència que té, una producció com la nostra no li representa cap problema.
La distribució serà més complicada?
La idea inicial era centrar-nos en el mercat espanyol, buscar botigues multimarca i ser a punts que consideràvem molt interessants, com puguin ser Andalusia o Eivissa. Ara bé, veient la bona acollida que hem tingut a fora, ja no ens tanquem cap porta i, de fet, ja hem fet contactes amb un distribuïdor de Kuwait.
El banyador és profeta a casa seva i també té bona acollida a Tarragona?
La gent de Tarragona està responent molt bé, una acollida tan bona no ens l’esperàvem. Estem molt agraïts i, encara més, després d’haver guanyat l’Open Future, que no ens ho hauríem pensat mai. Que la gent de la teva ciutat t’empenyi és fabulós.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Les exportacions gironines creixen un 10% durant el gener

GIRONA

Salsa Jeans i la Casa de las carcasas obren al Gran Jonquera

la jonquera

MUNICH i Rituals se sumen a l’oferta comercial de l’Espai Gironès

salt
economia

Comença el saló Alimentaria&Hostelco més ambiciós i amb més presència internacional

L’hospitalet de llobregat
PALAFRUGELL

Oohx!gen, l’associació de comerciants de Palafrugell, renova junta

PALAFRUGELL

El B-Travel compleix les expectatives i supera els 26.000 assistents

barcelona
Tribuna

Només el set per cent?

Professor d’innovació a EADA Business School

La Xina: el soci, i competidor, inevitable

barcelona

Suara vol captar capital per finançar la innovació

Barcelona