La Borsa
Més valors
Economia

Obrint pas al menjar del futur

L’Alimentaria i Hostelco 2018 presenta les novetats d’un sector econòmic vital en constant superació i creixement

S’acostuma a fer diverses vegades al dia –o s’hauria de fer– i no hi ha ningú que s’ho salti, així que l’alimentació i el menjar juguen un paper més que bàsic en el desenvolupament de tota societat. Catalunya és un dels principals clústers agroalimentaris europeus, i aquest és un dels principals sectors industrials del país, on el sector primari i la indústria de transformació d’aliments representen el 4% del PIB català i el 18,6% de l’industrial. A més, és el tercer sector exportador, amb el 14,27% del valor total; és la primera indústria manufacturera pel que fa a ocupació i la integren més de 70.000 explotacions i empreses, segons dades de la Generalitat.

Segons explicava a l’agència Efe Màrius Robles, conseller delegat de l’empresa Reimagine Food, “cada any prenem unes 70.000 decisions en relació amb el nostre menjar”, és a dir, unes 200 decisions diàries, de les quals les empreses del sector busquen prendre bona nota. De fet, en l’edició d’enguany del saló professional Alimentaria (que se celebra per primer cop de forma conjunta amb l’Hostelco, de maquinària i equipament professional), les empreses apunten quines seran les tendències del futur: menys sucres, més proteïnes vegetals, més aliments funcionals, més producte ecològic i orgànic, més qualitat i més plaer amb racions i mesures menors.

Des de la matèria primera i l’ingredient fins al menú final servit al restaurant, passant per l’equipament i la tecnologia, la transformació, la producció, l’envàs, la logística, la distribució, el consumidor, l’alimentació fora de la llar, l’hostaleria i la restauració, totes les fases del cicle tenen cabuda al recinte firal de la Gran Via de l’Hospitalet de Fira de Barcelona, fins a aquest dijous, dia 19.

En total hi ha confirmades més de 4.500 firmes expositores, de les quals un 27% són internacionals i provenen d’una setantena de països. També el 30% dels visitants són estrangers. La Generalitat confirmava la presència de més de 190 companyies catalanes.

A banda de les empreses, a Alimentaria també s’hi apleguen els principals xefs catalans i internacionals i els experts en consum i nutrició, i es poden degustar els aliments més innovadors, com ara les croquetes de gintònic, guaranà i espirulina (Gedesco-Maheso) o de calçots (Cannelonia), l’entrepà de calamars que Pescanova ha batejat com Bocata Mariner i que ha envasat individualment per escalfar al forn, l’orxata soluble en pols bio de Fartons Polo, la ginebra sense alcohol d’Industrias Espadafor, el confeti de pernil i xoriço o la pizza de Kit Kat (de Telepizza i Nestlé Professional), entre d’altres.

La inauguració oficial, en què no hi va haver cap representant de la Generalitat, va ser presidida ahir per la ministra de Sanitat, Dolors Montserrat, i s’espera que dijous assistirà a la cloenda la ministra d’Agricultura i Pesca, Isabel García Tejerina.

Montserrat va recordar a la premsa que la indústria agroalimentària és el primer sector industrial d’Espanya i que dona feina a 2,5 milions de persones al país. “Això és una demostració i un exemple de la potència de la indústria agroalimentària espanyola, que cada dia innova, i de l’excel·lència dels seus productes, que són marca Espanya”, va dir.

El director general d’Alimentaria, Toni Valls, esperava ahir que el saló registrarà enguany “magnituds sense precedents”, gràcies a l’aliança amb Hostelco, i avisava que és previst que se superin els 150.000 visitants, uns 8.000 més que en l’edició anterior, l’any 2016, després del bon ritme d’acreditacions registrat durant els últims dies.

Edició de millora

Alimentaria reuneix les grans empreses del sector al voltant de sis salons sectorials: Intervin, Intercarn i Restaurama, per als sectors del vi, la carn i el food service, respectivament; Expoconser (conserves i semiconserves); Interlact (lactis i derivats) i Multiple Foods (orientat al gran consum, noves categories de productes i les participacions autonòmiques i internacionals, entre d’altres) i, per la seva banda, Hostelco mostra les últimes novetats en equips i maquinària per a hoteleria, parament, tecnologia, cafè, tèxtils, interiorisme, bugaderia, vending, spa i complements. En total sumen més de 100.000 m² nets de superfície.

El primer dia del saló l’afluència de públic va ser molt destacada, amb cues per validar i recollir les acreditacions del públic professional i densitat de visitants pels passadissos en les hores punta. També els expositors valoraven l’assistència i reconeixien tenir unes expectatives elevades. Així ho reconeixia Javier Coromina, director de comunicació i màrqueting d’Idilia Foods, que explicava: “El primer dia ha començat tan fort que hem hagut d’incorporar personal per atendre totes les peticions que rebem.”

LA DATA

19.04.18
és el darrer dia
de celebració de la fira, la més important del sector a Espanya i de les més concorregudes a Europa.

LA XIFRA

150.000
visitants
s’espera que passaran per l’edició d’enguany de l’Alimentaria i el saló Hostelco, que se celebra alhora.

Olives esferificades per consumir a casa

Ja es poden comprar en petits pots en botigues gourmet. Les Caviaroli Drops prenen com a referència les olives d’El Bulli esferificades. Són olives de taula liquades i posades en una membrana de gelatina per fer l’esferificació tan coneguda i patentada pels Adrià. En aquest cas, Albert Adrià apadrina les olives que es desfan a la boca, segons admetien ahir els assistents a l’Innoval.

Danone presenta una vintena de novetats

La marca de iogurts aprofita la seva presència al saló Alimentaria per presentar fins a 21 novetats de productes o ampliacions de gammes. Entre aquestes destaca la nova gamma de desnatats, Light&Free, i dues noves marques de postres: Mmmh! Sense Paraules i YoPRO, noves varietats d’Oikos i l’edició Danone 1919, que ja vol preparar els consumidors per al centenari de la marca, l’any que ve.

Betara crea la marca Ovella, una gamma per beure

L’empresa del Lluçanès Betara ha presentat la seva nova marca, Ovella, amb la qual fa el salt dels formatges artesans als productes per beure a base de llet d’ovella: amb cafè, cacau o te.

Nocilla 0% i un soluble de cacau amb civada

Entre les novetats que presenta l’empresa Idilia Foods destaquen la Nocilla 0% sucres afegits (i gairebé lliure de culpa), endolcida amb estèvia i sense gluten, i el nou cacau soluble per als esmorzars que combina els flocs de civada integral amb el cacau natural en pols i sense sucres afegits. També són nous els batuts Cola Cao Shake, en dues varietats: amb llet de civada i amb llet de coco.

Ous amb closca cuits a baixa temperatura

“Aparentment és un ou de gallina normal i corrent, però està cuit a l’interior”, explica Rodrigo García, director comercial de Granja Campomayor. “Quan es trenca la closca de l’ou, després de bullir-lo, queda homogeni i llest per consumir, amb la clara melosa i el rovell completament líquid.” La innovació està pensada, sobretot, per als restauradors, tot i que es pot comprar al detall.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

Mercadona lloga una nau a la Zona Franca per instal·lar-hi un centre logístic per al comerç online

La cadena de supermercats preveu que pugui entrar en funcionament de cara a 2020

barcelona
 

L’economia catalana recupera la meitat de llocs de treball destruïts des de 2007

 

Càrnies en Lluita denuncia que no s’han eliminat les falses cooperatives

 

Destaquen el valor gastronòmic del segell Girona Excel·lent

Girona
 

Vietnam, la Xina, les Filipines o Etiòpia, nous mercats

Barcelona
 

La multinacional tecnològica Oracle lloga tres plantes de la Torre Glòries

barcelona
 

La compravenda de pisos el primer trimestre augmenta l’1,1% i consolida el procés de desacceleració

Madrid
 

La facturació industrial creix al maig el 2,9% en relació amb l’any passat

Madrid
 

El centre logístic més gran d’Amazon a l’Estat, en vaga coincidint amb el Prime Day

Barcelona