societat
El Sabadell promet a Londres indemnitzar els clients de TSB
El director general de Banc Sabadell, Miquel Montes, va prometre ahir davant la comissió de tresoreria de la Cambra dels Comuns del Parlament britànic que es compensarà “de forma adequada” els clients de la seva filial britànica TSB que hagin tingut problemes tècnics els últims dies arran de la integració dels sistemes de TSB a la plataforma del banc presidit per Josep Oliu. Montes va comparèixer junt amb Paul Pester, conseller delegat de TSB, entitat adquirida pel Sabadell el 2015, i amb el president de l’entitat britànica, Richard Meddings. Els diputats els van interpel·lar pels errors que han registrat les aplicacions mòbils i la pàgina web de TSB des que el cap de setmana del 21 i 22 d’abril es va instal·lar una nova plataforma de programari per substituir el sistema del Lloyds, antic propietari del banc. Els responsables de l’entitat van prometre que el banc és “molt a prop” de solucionar completament les incidències informàtiques i que, un cop fet el diagnòstic, es procedirà, va dir Montes, “a compensar el patiment produït”. Pester va confirmar que han rebut unes 40.000 queixes de clients en deu dies, quan en condicions normals en un període semblant se’n reben 3.000.