Economia

El MIC deixa a la demarcació prop d’11,5 milions d’euros

Un estudi quantifica el retorn econòmic al territori del torneig referent de futbol i bàsquet de base

Millora el posicionament de la Costa Brava

Per cada euro de l’administració, hi ha un retorn superior a 100

L’impacte econòmic a les comarques gironines de l’edició d’aquest any del torneig MIC, referent internacional en el futbol de base i en la formació del bàsquet, és de prop d’11,5 milions d’euros, segons un estudi presentat ahir a la Diputació de Girona . L’informe detalla que 9,8 milions provenen de la 18a edició del MIC Football , mentre que prop d’1,7 milions corresponen a la segona edició del MIC Basketball .

En la presentació del balanç, el president de la Diputació i del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, Pere Vila, va destacar la dimensió de les xifres, que va qualificar “d’espectaculars”. Vila va assenyalar també la importància dels valors vinculats al torneig, com ara “la convivència i la salut a través de l’esport”. A més, el president de la Diputació subratllava el fet que com a administració pública havien de saber quin retorn econòmic i turístic aportava aquest esdeveniment esportiu que des de fa 17 anys se celebra a les comarques gironines: “Des del Patronat de Turisme vam creure convenient que una de les accions que havíem de constatar i verificar era aquest impacte real.” En aquest sentit, és el primer cop que s’encarrega un estudi d’impacte econòmic del MIC.

El president de MIC Sports, David Bellver, va destacar l’aposta que es va fer fa 17 anys per les comarques gironines, després d’una primera edició a les Canàries. Bellver va destacar el creixement sostingut que ha tingut el torneig i el suport rebut per part d’organismes i sobretot dels ajuntaments implicats. En relació amb les dades de l’informe, Bellver va assenyalar que el MIC té “més repercussió del que ens pensàvem”.

L’objectiu de l’estudi, segons Marc Grijalvo, investigador i consultor turístic, era, “més enllà d’una xifra espectacular, quantificar què acabava aportant el MIC al territori”. Per dur-lo a terme s’han tingut en compte diverses fonts d’impacte, des de la despesa que fa el públic –majoritàriament familiar– en les pernoctacions en hotels, apartaments turístics i cases rurals, fins a la despesa vinculada a la restauració, amb els àpats i la despesa de butxaca (samarretes, petites consumicions...).

Diner públic

El consultor Marc Grijalvo va subratllar la inversió de diner públic en el MIC i l’estudi ho calcula en termes de rendibilitat. El pressupost total del MIC és de 2,8 milions d’euros, i segons l’informe, cada euro invertit per l’administració pública comporta un retorn superior a 100. Grijalvo destacava esdeveniments com el MIC, amb el qual “es generen polítiques actives d’ocupació i riquesa per al territori”. Sobre el binomi amb la Costa Brava, l’estudi valora que el MIC millora el posicionament com a destinació de turisme esportiu i la projecta internacionalment. Estableix que fa una aportació qualitativa a l’engranatge turístic de la destinació.

LES FRASES

Les intuïem, però les dades són espectaculars. Havíem de constatar i verificar aquest impacte
Pere Vila
president de la diputació de girona
Vam apostar per les comarques gironines i hem crescut gràcies a organismes i sobretot els ajuntaments
David Bellver
president DE MIC SPORTS
L’impacte al territori vinculat al MIC afecta molts segments i moltes àrees
Marc Grijalvo
consultor turístic

Recomanació d’excel·lència

Més enllà de l’impacte econòmic del MIC –“un esdeveniment amb arrelament, ja que la gent del territori se’l fa seu”, tal com el va qualificar Grijalvo–, el torneig aporta uns intangibles relacionats amb la presència de clubs d’abast internacional. L’estudi no pot valorar econòmicament –afirmava Marc Grijalvo– el fet que entre els participants del MIC hi hagi, “en un futur, estrelles del futbol internacional” que “tindran en les seves memòries d’infantesa el record de les comarques gironines”. Pel consultor aquest és un element difícil de quantificar però que “obre una projecció internacional difícil d’assolir”.

Un dels factors que l’estudi té en compte és la repercussió que té l’esdeveniment esportiu pel que fa a satisfacció entre els participants i el públic. La valoració que en fan és “extremadament positiva”, amb uns índexs que generen prescriptors, els quals poden recomanar tant la destinació com el torneig en els seus llocs d’origen. Així, el MIC Football obté una puntuació de gairebé 9,3 com a destinació i de 9,1 com a trofeu. Pel que fa al MIC Basketball, la puntuació és de 9 quant a la destinació i de 8,4 quant al trofeu. “Són dades espectaculars”, explicava Marc Grijalvo, que posava èmfasi en les sinergies mútues amb la Costa Brava: “Agafats de la mà, el MIC i la destinació, són un matrimoni perfecte.” Quant a l’experiència, els enquestats van destacar valors com “la convivència, l’amistat, la diversió, el respecte, la responsabilitat i la independència”. El consultor va destacar l’impacte, a nivell humà, de l’esport.

Més de 8.500 joves hi han participat enguany

G.B

El MIC és un dels esdeveniments esportius de primera magnitud de la demarcació. El consultor Marc Grijalvo en destacava la dimensió repassant les xifres d’una edició en què han participat més de 8.500 joves i posant èmfasi en el fet de celebrar-se en vacances de Setmana Santa com un gran encert.

En la 18a edició del MIC de futbol, hi han participat un total de 372 equips, amb forta presència de clubs internacionals. Un 64% repeteixen respecte a altres edicions. Un 56% viatgen acompanyats, majoritàriament per la família (91%), mentre que el 44% ho fan sols. Pel que fa al públic en general, un 37,5% és de fora, un 38,6% prové de l’entorn directe i un 23,9% és població local. El principal perfil d’unitat és el familiar (71%), seguit del grup d’amics (18,3%). També destaca la fidelització: un 35,8% repeteixen respecte a edicions anteriors. Les principals motivacions per assistir al MIC són la vinculació familiar amb el participant (48%) i l’afició a l’esport (36%).

En la segona edició del MIC de bàsquet, hi han participat 111 equips, amb un fort increment de clubs internacionals. El perfil de públic és majoritàriament nou: un 73,4% és el primer cop que hi assisteixen. Un 62% viatgen majoritàriament amb la família (97%). Quant a l’origen del públic, destaca un 48,8% de forans, un 34,8% d’entorn directe i un 16,4% local. El perfil és el familiar (59,5%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona
economia

La reducció de la jornada i la plena ocupació centren les reivindicacions sindicals de l’1 de Maig

barcelona
economia

El govern regula el lloguer de temporada per evitar “la picaresca” que frena la baixada de preus

barcelona
GIRONA

L'ATA Xifra en 1.900 milions les indemnitzacions per la nova llei dels HUT

GIRONA
ECONOMIA

Campanya publicitària per atraure turistes internacionals i de proximitat

GIRONA