Economia

MARC COLLS

DIRECTOR GENERAL MARINA PORT TARRACO

“Tarragona no viu de cara al mar, la connexió és complicada”

És una zona molt popular per als corredors i els aficionats als vaixells, però la Marina Port Tarraco vol consolidar-se com un espai obert, atractiu i dinàmic, i que la ciutat se’l senti propi

La societat que gestiona el complex Marina Port Tarraco de Tarragona té la fita de dinamitzar l’espai, situat davant dels Tinglados del Serrallo. Més espectacles i una major oferta de locals d’oci i restaurants representen l’aposta per aconseguir que els tarragonins traspassin la barrera natural que són les vies del tren. De moment, per promocionar la zona, s’han organitzat els Diumenges a Port Tarraco i el Sunset Festival. Estan a cinc minuts de la plaça dels Carros però parlen d’allunyament de la ciutat. La distància és més una qüestió mental que no pas física?
Nosaltres intentem acostar la ciutat al port però hi ha una sèrie de barreres físiques que ho dificulten. Tarragona no viu de cara al mar, la connexió és complicada. Per integrar aquesta zona a la ciutat, ja fa tres anys que hi fem diverses activitats quan arriba el bon temps, perquè a la Marina s’hi pot gaudir molt.
El principal handicap és el desconeixement d’aquest entorn?
No, no crec que aquesta sigui una zona poc coneguda. Més aviat és una qüestió de trencar la barrera mental, que la gent deixi de veure-ho com una zona privada i ho interioritzi com un espai més de la ciutat, un espai on poder anar a passejar, on seure i prendre alguna cosa, o menjar en algun dels restaurants que hi ha. Aquesta és la principal tasca que hem de fer, donar a conèixer les possibilitats de l’espai.
Parla de trencar la concepció de “zona privada”. És possible que el tarannà elitista que acompanya els ports esportius i els iots de luxe ajudi a donar aquesta imatge d’exclusivitat?
És un tòpic que cal trencar. La Marina no és un port esportiu com als que puguem estar habituats. Això és un espai obert per a tothom i on hi amarren vaixells de trenta metres d’eslora. Cal interpretar aquesta zona de la ciutat com una oportunitat de negoci, més que no pas com una zona restringida i elitista. No és una usurpació del territori per part d’unes elits, és la possibilitat d’aprofitar un motor econòmic. Tenim diàriament entre 300 i 400 tripulants a Tarragona, amb tot l’impacte econòmic que això suposa.
La veritat és que els grans iots tenen un impacte visual evident.
Des del dia 13 de febrer tenim el veler privat més gran del món, 105 metres d’eslora. No només atreu gent de Tarragona sinó que ve expressament gent de fora per veure’l. Som el port espanyol amb iots més grans. Estem parlant de la dàrsena interior, al Serrallo, la zona que queda davant dels Tinglados. La banda de fora, el que queda prop del Miracle, allò és port esportiu, és un altre tema. Allà hi poden amarrar vaixells que no superin els vint metres d’eslora.
La passarel·la per connectar el Miracle amb el Balcó del Mediterrani marcarà un punt d’inflexió per obrir-se a la ciutat?
És una bona iniciativa tot i que no crec que sigui la solució definitiva. L’ideal seria poder-hi arribar a través dels accessos naturals, com la plaça dels Carros. Però les escales mecàniques o els ascensors no han funcionat mai bé. No demanem més, tan sols que funcionin com haurien de funcionar. Per les persones grans o per la gent que va amb un carretó i nens petits, ha quedat com un pas tancat. A més, aquella zona del barrí marítim també s’ha degradat molt. La gent dels vaixells ens pregunta si és segur passar per allà.
I què els responen?
Els diem que de dia no hi hauria d’haver cap problema però que, de nit, vagin amb compte. El que s’ha fet a la plaça dels Carros ha estat una enganyifa. La gent evita passar per allà tot i que és la connexió més ràpida amb el centre de la ciutat, de seguida arribes a la Rambla.
Sobre la degradació d’aquella zona, l’Ajuntament diu que la culpa és del vandalisme?
Si es dissenya un pas, s’ha de dissenyar preveient-ne el manteniment i la seguretat. Sinó, no ho facis. L’Ajuntament té l’obligació de tenir-ho d’una manera decent, perquè l’IBI bé que ens el cobren cada any.
A la Marina hi ha gairebé mig centenar d’empreses ocupant-hi locals, l’assignatura pendent és dinamitzar la restauració?
Amb les empreses que hi tenim ja hem omplert el 100% d’espai disponible per a oficines, està tot llogat. Els locals comercials és el que costa més. Tot el que depèn de tenir un alt trànsit de gent és complicat i ja sabem que no serem competitius, el sector s’orienta a concentrar botigues en grans superfícies comercials. Però en la restauració sí que hi tenim possibilitats. Ara hi ha cinc restaurants i creiem en aquesta proposta de combinar la restauració per al públic en general amb l’oferta de negocis per al sector dels vaixells.
L’aparcament és un inconvenient?
Tenim més de 160 places disponibles. No és un problema.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona