Nestlé potencia el ‘bio’ perquè sigui un 15% del negoci el 2023
La multinacional incrementa també el pes dels productes de nutrició saludable i d’alta gamma
Les línies innovadores augmentaran la producció a les plantes de Girona i Reus
La demanda de productes de les categories bio, eco o orgànic és una tendència de fons i no pas una moda. Partint d’aquesta constatació, Nestlé vol incrementar el pes d’aquestes referències en el seu catàleg de productes i en el total de la seva facturació perquè d’aquí a cinc anys passi del 2% actual a un 15% de les vendes. Ho va anunciar ahir Laurent Dereux, director general de Nestlé per a l’Estat espanyol, que va detallar que aquesta “onada d’innovació” es reflectirà en diferents gammes de la multinacional de l’alimentació, com ara la nutrició infantil, amb la marca Naturnes Bio, que inclou cereals, galetes i lactis, i també en el tomàquet fregit Solís, que apareixerà en la seva variant bio, el cafè soluble Nescafé Gold i el Bonka en gra o mòlt, així com tres varietats de la línia de càpsules de cafè Dolce Gusto.
Al marge d’aquesta nova àrea, Nestlé ja ha començat a impulsar-ne dues més, la de la producció de productes pensats per a una alimentació saludable, amb reducció de greixos, sal i sucres afegits o amb composicions específiques lliures de proteïnes animals, sense gluten o sense lactosa, per exemple, així com la línia premium o gurmet, amb components més selectes i un disseny més exclusiu en la presentació en referències com ara els bombons, el cafè soluble i fins i tot l’alimentació animal.
Segons Dereux, que està a punt de deixar el càrrec per la seva imminent jubilació i que serà substituït per Jacques Reber, el llançament de tots aquests productes innovadors podria representar fins a un 44% del negoci en el termini abans esmentat de cinc anys, gràcies també a l’increment dels marges. La línia bio, per exemple, ampliarà l’activitat a les plantes que Nestlé té a l’Estat espanyol, entre les quals la de Reus, on es fabrica bona part d’aquesta gamma i que proveirà l’augment de producció de cafè que comportarà el recent acord amb Starbucks pel qual Nestlé distribuirà productes de la marca de Seattle en supermercats i altres punts de venda. La de Girona, per la seva banda, ha rebut el gros de les inversions de l’any passat i ha ampliat la seva capacitat, de manera que també resultarà potenciada amb la nova estratègia.
LES XIFRES
Ni “impacte” ni “pressions” per la situació política
“Hem buscat repetidament algun signe d’impacte dels afers polítics en el nostre negoci i no n’hem trobat cap.” Així de categòric es manifestava el director general de Nestlé a Espanya davant les preguntes incisives de la premsa sobre els efectes de la situació política que la tardor passada fins i tot va comportar crides al boicot dels productes produïts a Catalunya. Dereux va remarcar que la multinacional “no forma part d’aquest debat” i que aquest s’esdevé absolutament al marge de la seva activitat. “Som una marca amb prestigi –va subratllar–, amb interès per innovar, invertir i donar feina a Catalunya i a la resta de l’Estat, i de cap manera som experts ni professionals de la política.” Dereux també va negar rotundament haver rebut cap mena de pressió, ni des de l’Estat espanyol ni des de Suïssa, on hi ha la matriu, per traslladar la seu de la companyia, que es manté a Esplugues de Llobregat. Va puntualitzar que Nestlé té una tradició de descentralització que fa que els responsables de cada territori puguin aplicar estratègies i criteris propis segons les circumstàncies i que en aquest cas no va caldre cap mesura especial perquè es va “operar amb normalitat”.