La Borsa
Més valors
Economia

Emprenedors

Vambes tot terreny

producte ·

Dos joves barcelonins ideen unes sabates esportives que s’assequen de seguida

L’empresa emergent ha aconseguit recaptar 2,1 milions d’euros en una campanya internacional de finançament col·lectiu

La marca Tropic ha fet ja unes prevendes de 26.000 parells de sabatilles

L’empresa té previst tancar ja aquest any amb beneficis

L’objectiu del grup és acabar vestint el viatger mil·lennista i omplir-li la maleta amb els seus productes

La llumeneta es va encendre durant un viatge a Tailàndia. Alberto Espinós i Lucas De Gispert són dos amics de 25 anys que van tenir problemes amb el calçat que havien triat per recórrer el sud-est asiàtic. Com explica Espinós, ell portava “les típiques sabatilles de riu i el Lucas les seves esportives de disseny”: “Així que a mi em feien mal perquè no eren prou còmodes per fer tota la ruta i a ell se li mullaven i trigaven molt a assecar-se.” Aquest és l’origen de Tropic, la marca de sabates esportives per a viatgers que acaba de recaptar 2,1 milions d’euros en una campanya de finançament col·lectiu impulsada per la plataforma internacional Kickstarter. En menys de dos mesos, l’empresa ha venut 35.000 parells de sabatilles amb el suport de més de 26.000 mecenes. L’empresa emergent barcelonina és la primera companyia de l’Estat que supera els 2 milions d’euros en una campanya de finançament col·lectiu de recompensa, més del doble que el màxim obtingut fins ara.

Com expliquen els fundadors de la marca Tropic, el seu és un calçat de disseny urbà resistent a l’aigua amb importants prestacions tècniques: poden mullar-se i s’assequen ràpidament i són antiolor i antilliscants. Van dirigides sobretot als viatgers mil·lennistes: “No volem ser una marca cara, perquè pretenem que et puguis comprar a un preu assequible les coses bàsiques i funcionals i que puguis gaudir del teu viatge, sense haver de renunciar a un sopar o una sortida amb ràfting perquè ja no et queda pressupost”, argumenta Espinós, el CEO del grup.

Vendes per Internet

Els 26.000 mecenes aconseguits rebran al setembre les seves sabatilles amb descompte, a 59 euros. A botiga només es vendran en països on no surti a compte enviar la comanda i es comercialitzaran a 99 euros. El preu normal del canal en línia, en què es volen centrar i des d’on estaran disponibles a casa nostra, encara està per definir, però es mourà entre aquests dos topalls. De moment, gran part de la clientela de Tropic –la que ha participat en campanya de finançament de Kickstarter– és dels Estats Units, la Gran Bretanya, Alemanya i Austràlia. Com indica Espinós, “on més èxit han tingut les prevendes és on la penetració del comerç electrònic és més alta”. També hi ha un tema cultural: “Aquí hi ha molta gent que no vol esperar-se al setembre, només vol les sabates si les hi pots donar ja, mentre que en altres països entenen que necessites aquells diners per fabricar-les, que si vols que aquell producte existeixi hi has de confiar i pagar per avançat”.

Amb el capital aconseguit, Tropic farà aquests primers 35.000 parells de sabatilles –un model en cinc colors diferents– i noves col·leccions, tot i que el seu objectiu és acabar “vestint” el viatger mil·lennista i proveir-lo de tot el que necessita posar dins la maleta. “De moment, durant un o dos anys, ens centrarem en el calçat, però després anirem diversificant”, apunten els fundadors.

Fa pocs mesos, s’ha unit al projecte un tercer soci, Ignacio Aguilera, que s’ocupa de l’àrea de màrqueting i digital. S’amplien els protagonistes d’una aventura que no ha estat fàcil. Dos mesos després del crucial viatge a Tailàndia, Espinós ja havia deixat la feina: “Un conegut que es dedicava precisament al calçat havia d’anar a Alacant i va ser acció-reacció: vaig acompanyar-l’hi.” De tota manera, va ser més difícil del que es pensava, ja que, per fer el calçat que es proposava, la maquinària feia anys que s’havia deslocalitzat. L’emprenedor va haver de fer el mateix viatge que anys abans havien fet moltes marques i, després de convèncer el seu amic Lucas De Gispert perquè s’unís al projecte, van contactar, primer, amb un proveïdor del Vietnam. Moltes proves després, avui, les sabatilles es fabriquen a la Xina, a la mateixa fàbrica d’on també surten productes de Zara, Kelmer i Munich. Des de Tropic, que aquest any ja tancarà amb beneficis, s’assegura que tenen un control estricte de les condicions laborals dels treballadors.

Espinós ja venia de família d’emprenedors i durant la carrera –va fer ADE l’Institut Químic de Sarrià– va tirar endavant diversos projectes per posar en contacte estudiants amb emprenedors d’èxit. “Quan veus tanta gent que intenta canviar la manera de fer els coses i treballar, se t’encén la guspira.” Des de l’altre cantó de la barrera, reflexiona que el finançament és un dels “grans obstacles”, però assegura que, avui en dia, hi ha moltes alternatives, com ara el finançament col·lectiu, que a ells els ha funcionat tan bé.

26.000
mecenes
ha aconseguit l’empresa emergent Tropic gràcies al finançament col·lectiu que ha impulsat.
59
euros
han pagat per un parell de sabatilles les persones que han participat en la campanya.
2,1
milions
d’euros és el capital aconseguit.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Francesc Cabana
Quadern d’economia

Íbex 35

L’Íbex-35 té mala fama entre els sindicats obrers i partits d’esquerra. Demostren així la seva poca simpatia que tenen a les grans empreses espanyoles, les 35 que cotitzen més a borsa. Personalment,...

 

La Poma de Girona, més sostenible

la tallada d’empordà
 
MÀRIAN BUIL
RESPONSABLE D’EMPRENEDORIA UNIVERSITÀRIA DEL TECNOCAMPUS

“Calen més ajudes per consolidar-se”

barcelona
 

Emprenedors postcrisi

barcelona
 

Un producte humil que vol sensibilitat

la tallada d’empordà
 

Suport de l’ACM a Roses en la lluita contra el ‘top manta’

Roses
 

Impuls europeu al formatge del Ripollès

Ripoll
 

Congressos 4.0

barcelona
 

Cens empresarial pel foment de la dinamització al Gironès

GirONA