Economia

editorial

Més regulació de la mobilitat urbana actual

La majoria de ginys nous són elèctrics i sostenibles. El que falta ara és una regulació que defensi tots els actors de la via pública

Amb l’aparició en els darrers temps de nous ginys de mobilitat urbana individual –patinets elèctrics, monopatins, segways–, que s’han unit al parc de vehicles convencional i a les bicicletes, es fa molt difícil poder caminar, amb tranquil·litat, pels carrers de Barcelona, l’àrea metropolitana i altres grans ciutats catalanes. És cert que si no hi ha més accidents a la via pública és perquè cal anar amb els ulls ben oberts i esperar que el sentit comú i l’educació viària vetllin pel vianant indefens.

El motiu de la irrupció de tants ginys és degut a diverses causes entrellaçades. D’una banda, una de ben poderosa és la pressió social per tal d’evitar la contaminació. Per això la majoria de ginys són elèctrics i sostenibles mediambientalment. D’una altra, la tecnologia i la innovació presenten nous artefactes que fins ara no estàvem acostumats a veure pels nostres carrers. A més, sempre que apareix un nou focus de negoci, és lògic que noves empreses accelerin la seva activitat per poder guanyar-se la vida. Prova d’això és que les motos sharing (motos elèctriques compartides per períodes curts de temps) estan proliferant a la capital catalana. Ara es preveu que hi ha un parc de 2.500 motos a Barcelona, però fa mig any la xifra era d’unes 700-800.

El resultat de tot aquest panorama és veure els carrers plens de mitjans de transport diversos, privats i públics, individuals i col·lectius, preparats per donar servei a les persones, als vianants. Això està bé, però també és evident que cal posar al dia totes les normatives que regulen el correcte ús de la via pública. L’Ajuntament de Barcelona ja està treballant per tenir abans de sis mesos la normativa que definirà l’activitat econòmica al carrer per a totes aquelles empreses que es dediquen a l’ús del vehicle compartit (cotxes, motos, bicicletes i patinets elèctrics, entre d’altres). De moment, el consistori ja ha dit que serà més contundent amb els ciclistes que no segueixen les normes. Concretament, ha dit que a partir del gener les bicicletes no podran circular en vies inferiors a 5 m d’amplada. Sigui com sigui, el que importa és que la normativa estigui al dia perquè la mobilitat viària a les grans ciutats sigui segura, sostenible i també relaxada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona