La Borsa
Més valors
Economia

La comoditat de viure a Girona i anar a treballar cada dia a Barcelona

La línia ferroviària que uneix Girona amb Barcelona arriba a 1,9 milions de clients, un milió dels quals són clients de l’AVE

A més del viatges amb AVE les línies de Regionals s’han seguit utilitzant i presenten registres molt positius

Aquest any l’AVE que uneix Figueres amb Barcelona passant per Girona, amb quinze serveis diaris, ha complert cinc anys

La presència de l’AVE a Girona ha fet canviar molts hàbits dels viatgers, alguns dels quals han optat per deixar la capital catalana, instal·lar-se als voltants de Girona, i fer el trajecte diari. Així mateix, estudiants, comerciants i altres tipus de clients, han descobert en els nous trajectes, un gran ventall de possibilitat per canviar les seves costums.

Ara farà un any Renfe va posar en funcionament un nou tren en la línia d’AVE Barcelona-Girona. El nou comboi surt a les 7.03 del matí i arriba a destinació a les 7.45h permetent als viatgers que treballen a la capital gironina arribar a temps de començar a treballar a les vuit del matí. Aquesta iniciativa de Renfe és un exemple de com la línia Barcelona-Girona i el seu corresponent trajecte invers han encaixat i s’han adaptat als hàbits dels commuters, és a dir, passatgers que agafen el tren per anar a la feina cada dia i tornen la mateixa jornada.

Actualment, La línia Barcelona-Girona té quinze serveis diaris d’alta velocitat i ja ha arribat al milió de clients. Aquests, sumats als que opten pels trens Regionals, ja ratllen els dos milions de persones que prenen el tren per recorre aquesta distància.

“És mitja hora teva”, explica el Joan, un dels viatgers que, ara fa uns anys, va fer l’opció de deixar Barcelona on viva amb la seva família, i instal·lar-se a les afores de Girona. Ho va fer l’any 2010, i durant un temps, va optar per fer el trajecte en cotxe. Des del 2013, agafa el tren cada dia i torna a mitja tarda o al vespre. “L’AVE és còmode i el fet de saber que tens el teu propi seient i que no has d’estar alerta, com seria el cas d’anar en cotxe, ajuda a arribar be a treballa,r i arribar relaxat a casa. Pots llegir, repassar el correu o fins i tot veure un capítol d’una sèrie que t’has baixat”, explica divertit.

Altres passatgers són més nous en l’opció del tren, però no han dubtat a l’hora de triar’escolli anar i venir cada dia. Es el cas de molts estudiants que, en comptes de triar quedar-se a viure a Barcelona per poder arribar a temps a la facultat, han optat pels abonaments existents i fer el viatge diari fins a Barcelona: “Buscar pis em sortia molt car. Així, al vespre torno a ser a casa i això em facilita l’estudi”, explica l’Anna, una estudiant gironina.

280.000
persones han viatjat aquest any en la línia Caldes-Barcelona
225.000
viatges s’han fet aquest any a la línia que uneix Sils i Barcelona
500.000
passatgers té la línia Figueres-Girona, 50.000 de l’AVe, i 260.000 regionals
660.000
clients té la línia Figueres-Barcelona, 400.00 de l’AVE i 260.000 regionals


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
EVA LLADÓ
Directora de l'hotel El Molí

“Tenim més eines que els pares, però el tracte al client l’hem après d’ells”

Pont de Molins

El Cercle Català de Negocis vol presència a les cambres

barcelona
HONGRIA

Protestes en 60 ciutats contra la reforma laboral

opinió

Mals pensaments...

Economia

Marxa Gallina Blanca

Sant Joan Despí
CARLES ANGLADA
Director general del grup Escampa

“Vam apostar per invertir en l’època de crisi i millorar el producte”

calonge

Gual reivindica el paper de la banca en l’ecologia

barcelona

Més de 700.000 euros per a persones a l’atur de Banyoles

Banyoles

Cinc taxistes detinguts per atacs a vehicles VTC

barcelona