Economia

Inici de rebaixes després d’una bona campanya de Nadal

Responsables dels centres comercials i associacions de comerç de la demarcació creuen, en general, que les vendes durant aquestes festes han estat positives

Les rebaixes ‘oficials’ comencen amb força i alguns productes de moda s’ofereixen fins i tot amb el 75% de descompte

La campanya de Nadal ha estat, en general, positiva per al comerç
Hi ha diversitat d’opinions sobre l’efecte d’accions com el Black Friday

Gent davant d’alguns establiments de l’Espai Gironès esperant que obrissin, més moviment del que és habitual pels carrers, gent carregada amb bosses i també gent entrant a les botigues per beneficiar-se de preus més baixos o per canviar algun producte que li havien regalat. Era l’endemà de Reis i les tradicionals rebaixes d’hivern es feien oficials a totes les botigues. Si bé és cert que nombrosos establiments ja feia dies que oferien descomptes especials, les rebaixes van començar ahir de manera oficial i ho van fer, en molts casos, amb descomptes que arribaven al 50% i fins i tot al 75% en algunes botigues del centre comercial Espai Gironès, com explicava ahir el seu gerent, Pau Jordà. “Les rebaixes ja comencen molt fortes i potser a finals de gener o a mitjan febrer ja no hi haurà gènere en alguns establiments”, explicava Jordà, que, en aquest sentit, assenyalava que, si bé el període recomanat de rebaixes és fins al 6 de març, ara això ha canviat, perquè molts establiments ja comencen amb forts descomptes i quan s’acaba el producte, s’acaben les rebaixes. És a dir, el patró habitual de segones rebaixes i d’anar fent cada cop més descompte ja no funciona. També l’inici de les rebaixes es notava ahir al centre i a l’Eixample de Girona, on la campanya de Nadal ha estat positiva pel que fa a vendes i on destaquen les compres que fan els turistes que visiten la ciutat. “Esperem que les rebaixes ens vagin bé, i sembla que ens acompanyarà la fred, cosa que anirà bé per treure els productes d’hivern”, explicava ahir el president de l’Agrupació de Comerciants Girona Centre Eix Comercial, Josep Maria Noguer.

Precisament els factors meteorològics també han incidit en la campanya de Nadal en municipis costaners turístics com Platja d’Aro, que s’han beneficiat de la poca neu a les estacions d’esquí del Pirineu i han atret més visitants. A la zona comercial de Platja d’Aro, el tret de sortida a les rebaixes va ser tranquil, com d’altra banda és habitual en un municipi on l’activitat comercial i hostalera només bull els caps de setmana i períodes de vacances. Les rebaixes no són la seva guerra, dona a entendre el president de l’Associació d’Empresaris de Castell-Platja d’Aro i S’Agaró (ADEM), Manel Canadell, que, a banda del component estacional del comerç a la població, esmenta la tendència a la liberalització de dates. “Les rebaixes en si s’han diluït, perquè les promocions es distribueixen al llarg de la temporada, i la setmana passada molts comerços ja lluïen cartells en què anunciaven descomptes del 50%”, explica. I ho il·lustra amb casos pràctics com ara el Black Friday, les promocions a mitja temporada i el control periòdic dels estocs que fa cada negoci. D’altra banda, “bona part dels diners ja s’han gastat” per Nadal, sentencia.

Malgrat això, la sensació entre molts empresaris adherits a l’ADEM és “positiva” després de la campanya de Nadal, sobretot des del punt de vista d’afluència de públic. “Els comerciants i hostalers, amb l’Ajuntament, han fet esforços per posar en marxa noves idees”, entre les quals Canadell destaca el cap de setmana del Nadal Shopping, el túnel de llum i ambientació musical als carrers de la zona comercial i l’estrena d’una pista de gel al parc d’atraccions PP’s. Pel que fa a les vendes, encara cal quadrar balanços en clau general, però des de l’experiència a la seva botiga, “ha estat el millor desembre dels darrers anys” i han elevat la facturació en un 12% respecte a la del 2017. El president de l’ADEM creu que, de cara a aquest any, cal que reobrin alguns dels locals tancats a l’eix principal de l’avinguda de S’Agaró. Atribueix les baixes a l’encariment dels lloguers, després d’un període d’escassa oferta en què l’aterratge de franquícies havia fet disparar els preus. Però creu que, ara que coincideixen diversos espais vacants, la competència hauria de contribuir a rebaixar els preus de les rendes mensuals o anuals. Una de les darreres baixes emblemàtiques entre els establiments de l’avinguda ha estat el tancament de la pelleteria Montserrat a finals d’any, per jubilació després de quatre dècades. En aquest cas, el local no quedarà buit i aviat hi arribarà el relleu, amb una franquícia de la marca de moda americana Guess.

A l’altra banda del territori gironí, al Gran Jonquera Outlet, també es fa un balanç positiu de la campanya de Nadal, que, no obstant això, va arrencar amb més lentitud en les vendes a causa de les restriccions de trànsit provocades pels armilles grogues, que van condicionar l’arribada del client francès, un dels més importants del centre. A mesura que van passar les setmanes, però, la situació es va normalitzar i hi va haver una important afluència de públic, especialment el dia 1 de gener.

A Olot, els botiguers han doblat la facturació durant la campanya de Nadal respecte a la dels altres mesos. Això no obstant, el president de l’Associació de Comerciants, Jordi Rovira, la va qualificar de fluixa respecte a la campanya del Nadal anterior. Rovira explicava que encara no han analitzat amb detall aquesta campanya nadalenca. A títol personal, assenyalava que les campanyes d’ofertes i de descomptes anticipats, com el Black Friday, els juguen en contra. “Amb aquestes campanyes, hem perdut vendes nosaltres mateixos”, lamentava. Rovira hi afegia que les perspectives de la campanya de rebaixes que ara ha començat són bones i que esperen recuperar el terreny perdut.

LES FRASES

La campanya de Nadal ha anat bé. I ara s’ajunta amb les rebaixes. Hi ha més moviment
Josep Maria Noguer
president agrupació comerciants girona centre eix comercial
El Black Friday no perjudica les rebaixes. Ha generat una demanda en si mateix
Pau Jordà
gerent centre comercial espai gironès
Amb aquestes campanyes d’ofertes prenadalenques, hem perdut vendes nosaltres mateixos
Jordi Rovira
president associació comerciants olot

Els patinets elèctrics triomfen

U.C

A banda de la moda, les sabates i els complements, aquesta campanya de Nadal ha tingut un protagonista destacat: els patinets elèctrics. Així ho destacava ahir Media Markt Girona, que ha detectat un boom en les vendes de diversos models de patinets elèctrics. S’ha donat continuïtat, així, a una tendència que ja havia mostrat fortalesa al llarg de l’any. Així mateix, hi ha hagut una forta demanda de televisors de gran format, i Media Markt també ha detectat un increment espectacular en la demanda de PC, monitors i components i accessoris per jugar, sense oblidar la forta demanda dels auriculars sense cables.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estats units

El nen prodigi de les criptomonedes, condemnat a 25 anys de presó

barcelona

Lloguers impagables

Barcelona

Els lloguers dels ‘expats’

Barcelona
estats units

La xarxa social de Donald Trump es dispara un 54% en el seu primer dia en borsa

barcelona
ECONOMIA

Sabadell lidera l’acompanyament perquè les empreses no tanquin per manca de relleu

SABADELL
unió europea

La UE acorda eximir els petits agricultors de sancions i controls mediambientals

barcelona

Ajudes per plantes de biogàs a les petites i mitjanes explotacions

vilobí d’onyar
estat espanyol

El govern espanyol compra un 3% de Telefónica a través de la SEPI

barcelona
TURISME

Més reserves per Setmana Santa i amb més antelació a la demarcació de Barcelona

BARCELONA