Economia

El turisme de proximitat aposta per Ribes de Freser

L’oficina de turisme rep durant el 2018 més de 67.000 visitants, majoritàriament parelles amb fills que hi pernocten més d’una nit

La majoria hi busquen els atractius de l’entorn natural

Famílies del país amb fills, que s’interessen per esdeveniments i fan consultes diverses, atretes per l’entorn natural del territori i que pernocten més d’una nit és el perfil majoritari de visitant de Ribes de Freser i, per extensió, de la Vall de Ribes, que integren, a part d’aquest municipi, els de Toses, Planoles, Campelles, Queralbs i Pardines. Aquest perfil és el resultat de l’anàlisi de les 67.184 persones que, durant el 2018, van passar per l’oficina de turisme, la xifra més important registrada per aquest servei fins ara.

Aquesta anàlisi concreta que el 90% dels visitants són de Catalunya –de què un 53,7% són dones– i tenen entre 35 i 65 anys. De la resta, un 6,4% són visitants de més de 65 anys, un 2,3% tenen de 26 a 35 anys i un 0,1% en tenen menys de 25.

La mateixa font revela que el 80% fan estada a la comarca del Ripollès, un 67,6% als hotels, un 10,2% als càmpings, un 7,5% en autocaravanes, un 4,8% en apartaments turístics, un 4,5% en cases de turisme rural, un 3,1% en albergs, un 1,5% en segones residències, un 0,3% en cases de família o amics i un 0,1% cases de colònies. A més, un 40,8% pernocta a la zona 2 nits, un 31,6% hi pernocta una nit, un 19,8%, 3 nits, un 2%, 4 nits, 0,7%, 5 nits, un 0,5%, 25 nits i un 0,2%, 24 nits.

Es tracta, a més i segons les dades de l’oficina de turisme de Ribes de Freser, d’un turisme familiar. Un 78,1% visita la zona amb la família i els fills, un 12,1% ho fan amb la parella, un 3,5%, amb grups i un 3,1%, sols.

De tots, el 85,2% és la primera vegada que visita la Vall de Ribes. Els visitants han fet un total de 248.408 consultes, majoritàriament relacionades amb esdeveniments (34%) i restauració (23%). La resta de consultes han estat sobre comerços (21%), allotjaments (10%), transports (9%) i oci en general (4%).

És rellevant la distribució territorial de les consultes: un 42% van ser per temes relacionats amb la Vall de Núria i un 41%, per la Vall de Ribes en general. En aquest últim cas en concret, a més, un 6,86% de les peticions d’informació van ser per qüestions al voltant del senderisme, un 2,5% per l’art romànic i les comarques veïnes, l’alta muntanya, curses esportives, BTT, Itinerànnia, exposicions, turisme familiar i rural, artesania i gastronomia.

LES XIFRES

6
municipis
integra la Vall de Ribes: a més de Ribes mateix, Toses, Planoles, Campelles, Queralbs i Pardines.
248.408
consultes
han fet els visitants, que han demanat informació, sobretot, d’esdeveniments i restauració.
67.184
persones
han atès els professionals de l’oficina de turisme de Ribes de Freser durant el 2018.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona