La Borsa
Més valors
Economia

Creix un 32,5% el nombre de reclamacions a Consum

El sector de les telecomunicacions i internet lidera les queixes dels gironins a l’Agència Catalana de Consum

A aquests, els segueixen d’altres serveis generals de consum i electricitat, aigua i gas

Els gironins van fer arribar l’any passat un total de 2.898 reclamacions a l’Agència Catalana de Consum (ACC), una xifra que suposa un 32,57% més que el 2017, segons va explicar la directora general de l’ACC, Elisabeth Abad, ahir a Girona. El sector de les telecomunicacions i internet continua sent el que concentra el major nombre de reclamacions –un 30%–, seguit d’altres serveis generals de consum, que suposen un 22,3% de les reclamacions. Després els segueixen les reclamacions pels serveis d’electricitat, gas i aigua –14,9%–, béns de consum i productes –13,3%–, serveis de transport –9,7%–, serveis financers –7,7%– i restauració i allotjaments –2%–. Entre les reclamacions presentades l’any passat, destaca el cas d’I Dental, del qual Consum va rebre 174 reclamacions a les comarques gironines, on va tenir una important repercussió, va recordar la directora general de Consum. En aquest sentit, Abad va recordar que, a banda de la causa penal oberta, l’ACC ha pres mesures respecte als crèdits vinculats i que de les reclamacions presentades a la demarcació s’han fet ja 11 mediacions i que encara estan en tràmit la resta.

Una bona part d’aquestes reclamacions, el 47,24%, es van resoldre per la via de la mediació i l’arbitratge. De fet, si es compara amb l’any anterior, els casos resolts per acord de mediació van pujar un 17,02%, sobretot en el casos de telecomunicacions i internet. Per contra, els laudes arbitrals van baixar un 18,46%. Això, segons va explicar Elisabeth Abad, respon en bona part a l’aplicació de l’article 155 de la Constitució per part del govern espanyol, que va fer que l’activitat quedés aturada fins al juliol. En total, el 2018 es van decretar 159 laudes a Girona.

L’any passat també va augmentar un 3,17% el nombre de denúncies a les comarques gironines. Del total de denúncies, el 51,3% corresponen a altres serveis generals de consum. Ocupen el segon lloc en denúncies rebudes, amb un 19%, els béns de consum i productes i, en tercer lloc, la restauració i allotjaments, amb un 13,3%. Pel que fa a multes, l’ACC va obrir 35 expedients, que es van resoldre amb sanció per un important total de 83.151 euros.

Les més criticades

Pel que fa a les empreses que van rebre més reclamacions l’any passat per part dels gironins, Orange Espagne encapçala aquesta llista, amb un total de 254 reclamacions, seguida per Vodafone –253–, Endesa –250–, Telefónica –177–, I Dental –174–, Vueling –102–, Xfera Moviles –87–, Evofinance –57– i Naturgy Iberia –52–. Tot i el nombre de reclamacions, la majoria se solucionen per mediació o arbitratge.

LA XIFRA

2.898
Reclamacions
que van fer els gironins l’any passat a Consum.

Consultes i informació

A banda de reclamacions o denúncies, l’ACC també va rebre l’any passat fins a 7.096 consultes sobre diferents temes a les comarques gironines. És una xifra un 19,62% inferior a la d’un any enrere i estan encapçalades per consultes sobre serveis generals de consum. Segons la directora de l’ACC, aquest descens ha estat originat per una major aposta per modernitzar la pàgina web i les xarxes socials, de manera que el consumidor pot accedir més ràpidament i clarament a les informacions que sol·licita. A banda d’això, Abad també va avançar ahir que, de cara a aquest any, l’agència pretén augmentar les campanyes per alertar del risc que hi ha a l’hora de comprar en pàgines d’internet “no segures”. En aquest sentit, va destacar que sobretot els problemes apareixen quan es tracta de pàgines web de fora de la Unió Europea. “La venda ‘on-line’ ens està canviant moltes regles del joc”, va dir Abad.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un 35% més de mercaderies al port de Palamós el 2018

PALAMÓS

Ribera i Fills té el 100% del negoci mercant

PALAMÓS
Turisme

Equidistància turística

Girona

El govern acusa el PSOE de fer perillar les pagues extres

Barcelona

L’empresa Bioespirit de Celrà entra en liquidació

celrà
Societat

Hisenda ja ha tornat més de 191 milions d’euros de la renda del 2018

El MIC porta 10.000 persones

girona
UNIÓ EUROPEA

Llum verd a iniciar la negociació comercial amb els Estats Units

Economia

L’asseguradora de mòbils Sfam crearà 350 llocs de treball