Economia

editorial

Creativitat resilient

La sortida futura per a les productores del sector audiovisual català implica arribar a acords de producció amb les grans plataformes

Si a Catalunya parlem d’un sector d’activitat que malgrat patir sotragades ha mantingut constant la seva capacitat creativa i la seva solvència professional, ens estem referint a la constel·lació de les empreses de l’audiovisual, que ara s’han embarcat per fer un viatge cap a un canvi de les regles de joc de la producció i recepció de les seves obres per part del públic, que ja no és només el d’aquí. Si al llarg de molts anys va ser TV3 el veritable motor del sector, que posava en antena les produccions catalanes, ara una conjuntura desfavorable fa que el paper de la cadena pública catalana ja no pugui ser tan decisiu com ho va ser antany, motiu pel qual la sortida depèn d’arribar a acords de col·laboració amb les grans plataformes digitals globals, que en aquest moment estan transformant la difusió i el consum dels continguts audiovisuals arreu del món, tot assolint un augment sostingut del consum d’hores de televisió, sota demanda, això sí. La supervivència de les empreses del sector depèn de propostes que des del fet local puguin perfectament seduir una audiència global. D’exemples reeixits ja en tenim, així que cal entendre que les perspectives que s’albiren són bones i aviat seran habituals les produccions en què s’aliï alguna de les nostres productores, petita o mitjana, amb una cadena televisiva i una plataforma global. No obstant això, però, a Catalunya li cal una estratègia de país, que dependria, entre altres mesures, d’ampliar les nostres infraestructures de rodatge, fet que atrauria la producció internacional, i millorar els incentius fiscals per afavorir la inversió en producció audiovisual a casa nostra. Les nostres productores, així mateix, hauran de persistir en l’esforç, ja exhibit els darrers anys, per escometre el repte de l’assumpció de crear en nous formats, d’acord amb la ràpida evolució de la tecnologia. Tampoc no hauríem d’oblidar que no només la producció de ficció, documentals o tota mena de programes d’entreteniment és pilar d’aquest sector. Hem de pensar que la seva fortalesa futura dependrà de la complexitat de les funcions que es vulgui assumir, amb protagonisme també per a empreses que, per exemple, experimentin amb les noves prestacions de la realitat immersiva o amb les possibilitats de fidelitzar comunitats a la xarxa amb una oferta molt ben orientada de productes audiovisuals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona