Economia

El Banc d’Espanya detecta 160 casos de publicitat bancària enganyosa durant el primer trimestre del 2019

Entre els principals motius de les notificacions són al voltant de la TAE

El Departament de Conducta de Mercat i Reclamacions del Banc d’Espanya ha notificat 160 requeriments per casos de publicitat bancària enganyosa durant els primers tres mesos de l’any i ha requerit a les entitats que la retirin o en modifiquin el contingut en el termini de dos dies hàbils. Durant el 2018, el nombre total d’aquest tipus d’actuacions va ser de 309.

Segons ha explicat el Banc d’Espanya en un comunicat, els motius més habituals entorn de les notificacions giren entorn de la Taxa Anual Equivalent (TAE), sigui per discrepàncies en el càlcul o per no aparèixer en la publicitat de productes de finançament sense interessos però que inclouen el cobrament de comissions.

Entre les funcions del Banc d’Espanya hi ha el control de la publicitat dels productes bancaris perquè els clients rebin una informació “clara, suficient i objectiva” i per això, afegeix, ha reforçat els mecanismes per controlar la publicitat dels productes i serveis en xarxes socials i nous canals digitals de comunicació.

El Banc d’Espanya farà una nova circular sobre publicitat per adaptar la normativa als canvis que s’han produït en aquesta activitat des de l’aprovació vigent el 2010.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

El Govern va fer retirar 1.339 anuncis d’allotjaments turístics il·legals durant el 2023

barcelona
TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA