Els treballadors de Nissan es mobilitzaran contra la multinacional durant el Mobile World Congress
La plantilla es manifestarà davant de la delegació del govern espanyol el 18 de febrer, abans del congrés de telefonia
Reclamen un nou model que asseguri la viabilitat de la planta de la Zona Franca
Els treballadors Nissan i de les empreses subcontractades portaran la seva protesta contra la multinacional japonesa al Mobile World Congress (MWC), que se celebrarà del 24 al 27 de febrer a Barcelona, segons han explicat fonts sindicals a l’ACN.
En una reunió aquest dimecres, els representants dels quatre sindicats que formen el comitè d’empresa (CCOO, UGT, USOC i CGT) han pactat un calendari de protestes que inclou concentracions al congrés de telefonia mòbil per reclamar un nou model que asseguri la viabilitat de la planta de la Zona Franca, que ara mateix produeix a un 20% de la seva capacitat. La plantilla ha planificat protestes cada dimarts del mes de febrer per denunciar la situació d’incertesa que viuen els treballadors.
La primera de les mobilitzacions pactades aquest dimarts serà el dia 12 a les oficines de Nissan a la Zona Franca i la segona, el 19 de febrer davant de la delegació del govern espanyol. La concentració davant el congrés de telefonia encara no té data perquè la plantilla vol adaptar-se a l’agenda del MWC i buscar el millor moment per fer soroll. “Seguirem sense parar i fins al final”, ha assegurat el representant de CCOO al comitè d’empresa, Miguel Ángel Boiza.
Centenars de treballadors de la planta de la Zona Franca, de Montcada i altres empreses subcontractades ja es van manifestar aquest dilluns davant del consolat del Japó en una concentració que va acabar amb un tall de l’avinguda Diagonal, que va durar uns tres quarts d’hora.
Els representants sindicals van provar de reunir-se amb el consol del Japó, que es trobava de viatge a l’estranger. Fonts sindicals han assegurat que preveuen reunir-se “en les pròximes setmanes” amb el cònsol i traslladar-los la problemàtica de les instal·lacions de la Zona Franca. També volen posar-se en contacte amb representants de les administracions catalana i espanyola.
Les alarmes dels treballadors van saltar en una reunió aquest mes amb la direcció europea en la qual el màxim dirigent de la multinacional al continent, Gianluca de Ficchy, els va comunicar que la planta de Zona Franca no era viable. Els dubtes sobre la rendibilitat de la planta han portat a la direcció europea a tirar endavant un informe sobre la viabilitat de l’empresa que farà públic abans de l’estiu. Fins llavors no hi ha reunions previstes entre els treballadors i la multinacional.
La planta de Zona Franca ha anat perdent volum de producció any a any i, durant l’últim mes, l’empresa ha comunicat la pèrdua d’un model, la pick-up X Class de Mercedes, i la reducció de la producció de la furgoneta e-NV200.