Economia

El coronavirus pot fer que Barcelona-El Prat deixi de ser referent en low cost

L’aeroport de Barcelona-El Prat, com informa un estudi d’EAE Business School, és el primer d’Europa en operacions de baix cost i el quinzè del món

Barcelona-El Prat podria perdre la seva posició entre els aeroports del món que capitalitzen més operacions de baix cost, a causa de la crisi generada pel coronavirus. A hores d’ara, és el primer aeroport europeu en aquest segment.

Com afirma Romà Andreu, professor d’EAE Business i autor de l’informe El transport aeri comercial a Espanya i Llatinoamèrica, “davant l’actual situació d’extrema incertesa en el sector degut al coronavirus, algunes de les aerolínies low cost que operen a Barcelona poden estar en risc de desaparèixer i Barcelona podria deixar de ser un referent en aquest sentit.”

En aquests moments, El Prat és l’únic aeroport europeu entre els 15 més importants del món en operacions de baix cost, una classificació que lidera l’aeroport de Kuala Lumpur, a Malaïsia, amb una connectivitat de 150, mentre que Barcelona puntua 74. A Barcelona-El Prat, l’any passat hi van operar 104 companyies, i els operadors low cost van sumar un total del 59,4% de les operacions. Per companyies aèries, a Barcelona-El Prat Vueling va ser el líder amb un 38,6%, segui de Ryanair, 16,20%; Easyjet, 4,5%; Iberia, 4,2% i Lufthansa, 2,5%. La resta de companyies engloben el 34,1% del total. El conglomerat IAG va liderar les operacions amb un 39,9% del total.

A causa de l’actual crisi, i segons les previsions del professor Andreu, la xifra de passatgers dels aeroports espanyols registrada l’any passat podria reduir-se “un 11% en el millor dels casos” aquest any. Val a dir que en el cas dels aeroports catalans, el 2019 hi va haver 55.669.698 passatgers, un 4,6% més que l’any anterior. Barcelona-El Prat absorbeix el 94% dels passatgers a Catalunya. El trànsit de passatgers va créixer l’any passat un 5,1%, fins assolir els 52 milions. El 52,5% del trànsit va connectar amb la UE i Regne Unit, on les destinacions més importants van ser Londres amb un 13% i París amb un 10%, encara que Milà va ser el que més va créixer amb un 11%. Entre les destinacions de fora de la UE, Nova York és el líder amb 9%, amb un creixement d’un 29%.

Pel que fa al trànsit de mercaderies per vies aèries, “l’Estat espanyol no té l’entitat d’altres regions del món”, explica el professor de EAE Business School. Madrid i Catalunya són líders en el territori amb 0,5 milions i gairebé 0,2 milions de tones gestionades respectivament, encara que molt lluny dels líders mundials com Los Angeles amb 2,21 milions de tones o Hong Kong amb 5,12 milions de tones.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona