La Borsa
Més valors
Economia

El 53% dels catalans han vist afectats els seus hàbits de consum per la COVID-19

Una enquesta de l’ACC, les incidències s’han relacionat amb serveis que es paguen per quotes, viatges d’oci, entrades per a espectacles o bitllets d’avió

Fins a un 53,5% dels catalans haurien vist afectats els seus hàbits de consum a causa de la COVID-19, relacionada amb serveis que es paguen per quotes, viatges d’oci, entrades per a espectacles o bitllets d’avió, segons assenyala l’informe Impacte de la crisi sanitària per la COVID-19 en els hàbits de consum de la població catalana, elaborat per l’Agència Catalana de Consum (ACC).

Per segments, un 37,3% de les afectacions són en serveis que es paguen per quotes; el 19,3% per viatges d’oci; el 15,8% en entrades per a espectacles i el 12,4% estan relacionades amb bitllets d’avió. Pel que fa a les solucions que s’han proporcionat als afectats, a un 44% se’ls ha tornat els diners totalment o parcial; un 38,4% ha obtingut solucions alternatives, com ara l’ajornament, val o abonament; un 12,9% considera perduts els diners i un 31,7% no ha rebut cap resposta per part de l’empresa.

L’estudi també informa que un 40% considera que ha patit l’augment injustificat del preu d’algun producte o servei que ha comprat durant el confinament, especialment en aliments frescos (43%); productes d’higiene concretaments mascaretes (34,5%), seguit de gels desinfectants per a les mans (21,7%) i guants (12,3%). Val a dir que l’enquesta es va fer abans de la regulació del preu d’aquests productes.

Un 29% dels catalans ha augmentat la despesa en compres físiques, principalment en alimentació fresca i sobretot en supermercats i botigues de proximitat. Per contra, ha disminuït considerablement la compra en hipermercats i en mercats. El 41% ha fet la mateixa despesa que abans del confinament i gairebé un 30% ha augmentat la despesa en compres presencials. Pel que fa a les compres en línia, un 41% ha comprat per internet durant el confinament i, entre aquests, un 5% ho ha fet per primera vegada. Tot i que durant el confinament baixa la proporció de persones que compra en línia (abans del confinament era un 54%), un terç dels que ara hi compren gasten més que abans. El decreixement d’aquest tipus de compra té relació directa amb l’aturada de dos sectors destacats en la compra/contractació en línia: els viatges –especialment la contractació de vols– i els espectacles –compra d’entrades de cinema, per a concerts, teatre, etc.

Hom informa així mateix que el 31,1% ha decidit posposar alguna compra o despesa que tenia prevista abans de la crisi, tot i que, un 46% d’aquest grup afirma que la farà un cop acabi el confinament. Un 7,2% dels enquestats afirma o que l’han enganyat o intentat estafar.

Pel que fa als hàbits de consum post-confinament, l’informe de resultats destaca que la por al contagi pot condicionar decisions de compra. Així, a curt termini un 73% considera que la por a encomanar-se estarà força present en espais d’una forta concentració de persones, com ara concerts, transport públic, esdeveniments esportius o festes populars. Un 42% dels enquestats afirma que anirà de vacances aquest estiu, tot i que el 15% canviarà els plans previstos inicialment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

50.000 milions per reactivar l’economia

Barcelona

Girona ofereix 40 visites gratuïtes aquest estiu

GIRONA

Els ODS creixen en l’estratègia empresarial

barcelona

Productes no venuts, al Banc dels Aliments

GIRONA

Una gironina, al capdavant de la Fefic

Girona
L’atur torna a créixer al juny, ara en 1.870 persones

L’atur torna a créixer al juny, ara en 1.870 persones

Barcelona
Economia

Foment demana que s’acceleri la licitació d’obra pública

Economia

Mor als 74 anys Rafael Español, qui va ser president de La Seda

Cooperatives, entre la ideologia i el pragmatisme

barcelona