La Borsa
Més valors
Economia

La quota de mercat de les DO catalanes creix fins al 41,3%

L’Incavi celebra la “reacció” del sector per aconseguir créixer fins a 14 punts en els últims deu anys

El consum de vins amb DO catalana ha crescut per sisè any consecutiu i ara se situa en el 41,3%, segons recull l’informe Nielsen del 2019 fet públic aquests dies per l’Institut Català de la Vinya i el Vi (Incavi). L’estudi, que analitza el consum de vi al conjunt de Catalunya, reflecteix un increment d’un 3,5% respecte al 2018, mentre que el creixement ha estat del 14% durant l’última dècada. Un progrés que el director general de l’Incavi, Salvador Puig, atribueix, en declaracions a l’agència ACN, a una “reacció” per part de les empreses i l’administració per millorar la promoció i guanyar terreny a altres DO espanyoles, que fan campanyes “més agressives”. Puig destaca que l’augment dels litres de vi consumit també ha anat acompanyat d’un creixement del 4% en el valor. El director general de l’Incavi, però, defensa que l’objectiu és arribar al 50% del consum en les dades d’enguany.

L’informe detalla que durant el 2019 a Catalunya es van vendre 95,8 milions de litres de vi, dels quals 57,5 eren procedents d’alguna denominació d’origen. D’aquests, 23,7 milions corresponen a alguna DO catalana. La dominant és la DO Catalunya, que representa un 16,6% del consum (+3%), mentre que la segona posició l’ocupa la DO Penedès, amb un 7,2% (-0,2%). La tercera regió més consumida a Catalunya és la DO Terra Alta, amb un 5,5% del mercat i els mateixos resultats que el 2018, seguida de la DO Costers del Segre, amb un 3,2% (+0,2%), i la DO Montsant, amb 2,7% (-0,1%). La llista continua amb la DO Empordà, que ocupa un 2,4% i creix un 0,6%, mentre que la DOQ Priorat representa l’1,6% del mercat (+0,2%) i la DO Tarragona n’ocupa l’1,2% (+0,4%). Finalment, la DO Conca de Barberà representa un 0,4% del consum (+0,1%); la DO Pla de Bages, un 0,3% (-0,1%), i la DO Alella manté el 0,1% del darrer any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
economia

Creix la distància entre el preu de fruita i verdura i el que rep el pagès

L’impacte de suspendre fires: 550 milions d’euros

barcelona
economia

Protesta pel tancament de la panificadora de McDonald’s a Olesa de Montserrat

Nissan, oberta a negociar un nou contracte de serveis amb Acciona que desencallaria l’ERO de 500 persones

barcelona

Els treballadors de la Sagrada Família convoquen una vaga indefinida a partir de dissabte

barcelona

El nombre de filials estrangeres creix un 3%

barcelona
JAUME ROURA I CALLS
President de FECAVEM

“El govern hauria de vetllar perquè Seat no marxi com Nissan”

Barcelona
ECONOMIA

Girona Excel·lent s’obre a nous productes

agricultura

La fruita de pinyol aconsegueix el millor preu en sis anys