La Borsa
Més valors
Economia

EMMA

ENCARREGADA DE RENT A CAR COSTA BRAVA

“Hem tancat una oficina i estem en ERTO”

L’Emma és l’encarregada de l’oficina de lloguer de cotxes Rent a Car Costa Brava a Platja d’Aro. Els seus clients són principalment gent de fora de l’Estat i enguany han rebut molt pocs turistes, de manera que la facturació els ha baixat en picat. La diferència entre el nombre de clients d’aquest any i el de l’any passat fa feredat.

Com va el negoci des del desconfinament?
Molt malament. Tenim diferents oficines: una a Platja d’Aro i una a Lloret de Mar, i a causa de la Covid, hem tancat la de Tossa. La de Lloret no treballa, suposo que perquè és un turisme menys familiar, i a Platja d’Aro estem treballant sobre un 15% del volum de negoci respecte als altres anys.
Treballen sobretot amb visitants estrangers?
Sí, tenim principalment russos, alguns francesos, belgues, sobretot que agafen motos, i aquest any hem incorporat les bicis elèctriques. La primera setmana de juliol hi va haver un repunt de feina, però a partir de mitjans de mes ja vam començar a rebre anul·lacions de reserves. Anem al dia; no tenim entrades de reserva, ni una des de fa una setmana. Treballem sobretot amb reserves per internet, i només hem tingut anul·lacions.
I això de cara al setembre com els preocupa?
Ens preocupa no poder sostenir tot això, la viabilitat del negoci. Els cotxes els tens igual. Tenim una flota de 100 cotxes i les assegurances, els lloguers dels locals... També vam apostar per les bicis elèctriques i vam fer una inversió d’uns 20.000 euros. I per sort, no vam ampliar la flota de motos tal com volíem fer inicialment. Si al mes d’agost ens va malament, tenim dubtes clars de poder seguir.
Han hagut d’ajustar la plantilla?
Bé, a part de tancar l’oficina de Tossa, teníem pensat obrir dues oficines més, que no les hem obert. Volíem incorporar tres persones més en plantilla, cosa que no hem fet, i ara estem tots amb ERTO a mitja jornada. Però, al final, si vols poder donar el servei, la plantilla l’has de tenir igualment.
Han augmentat els clients locals?
Una mica, sobretot en motos, potser perquè han vingut a passar més dies aquí. Però no cobreixen les despeses perquè aquí el client nacional agafa el cotxe per un cap de setmana, dos o tres dies, són reserves molt curtes. I tot i així, només representa un 5% del nostre volum de negoci d’un any normal. A més, no hi ha diners, i quan no hi ha diners la gent no està disposada a consumir.
Què en pensa, de les ajudes que han rebut?
Nosaltres som petita empresa, tenim 13 treballadors. Et sents molt sol, perquè hi ha els ERTO, però només et permet seguir pagant els treballadors. L’única altra ajuda que et donen és un préstec i, per tant, vol dir “això t’ho deixem pagar, però d’aquí a dos mesos”, i d’aquí a dos mesos la meva facturació serà la mateixa; per tant, no aniré enlloc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Tradeinn dobla les vendes en la Black Week

CELRÀ

Campanya de protesta contra la fusió bancària

barcelona

La Cambra de Barcelona estudia quina viabilitat tindria crear una entitat bancària catalana

Barcelona

El Banc d’Espanya alerta que l’economia espanyola és una de les més exposades al Brexit

Madrid

L’Empordà i la Selva patiran una crisi severa per la Covid

GIRONA

L’accionariat de CaixaBank aprova la fusió amb Bankia

barcelona

Els centres comercials se senten discriminats

SALT / LA JONQUERA

L’OCDE preveu una “forta caiguda” dels ingressos fiscals aquest any per la Covid-19

Brussel·les

El TJUE obliga Repsol a pagar l’impost sobre hidrocarburs a Espanya quan generi productes no energètics

Brussel·les