Economia

Les línies aèries de baix cost s’han adaptat millor a la crisi que les tradicionals

Un estudi de la UOC conclou que les línies aèries de baix cost s’han beneficiat del fet d’operar en mercats intracontinentals

Un dels sectors que pitjor han suportat la pandèmia ha estat de les línies aèries, que han vist com durant el segon trimestre de l’any els seus ingressos queien un 80% respecte del 2019. Amb tot, un estudi de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) observa que les línies aèries de baix cost s’han adaptat millor a aquest entorn d’incertesa.

L’estudi, que signen els investigadors Pere Suau-Sánchez i Edgar Jiménez, les low cost han estat més resilients que pel fet d’estar menys exposades al trànsit internacional de llarga distància, que s’ha vist profundament afectat per la pandèmia. Segons Suau-Sánchez, expert en transport aeri de la UOC, “les línies aèries de baix cost operen en mercats regionals, intracontinentals, i estan menys exposades a les dinàmiques dels mercats de llarg radi, intercontinentals, que van ser els primers a tancar a principis de febrer i que són els que s’han mantingut més inactius durant la recuperació a causa de les restriccions determinades pels governs.”

Globalment, la COVID-19 ha provocat una crisi que enguany suposarà una caiguda de més del 50% en l’oferta de places, uns 3.000 milions menys de passatgers, i 400.000 milions de dòlars de pèrdues d’ingressos.

Després d’analitzar tots els vols programats a Europa del 2001 al 2019, l’estudi revela que, el 2001, les línies aèries de baix cost representaven el 5,3 % del total de seients disponibles del mercat, és a dir, 37 milions del total de 701 milions de places. Entre el 2001 i el 2019, l’oferta de viatges aeris europeus es va duplicar i el mercat de baix cost va augmentar de manera exponencial: va créixer fins a catorze vegades, de manera que el 2019 aquestes companyies representaven un 37,3 % del total de seients oferts, fet que es tradueix en 534 milions de seients dels 1.430 milions de places. A més, l’estudi revela com baixa la concentració del mercat quan arriben les línies aèries de baix cost. “Les companyies de baix cost han democratitzat el transport aeri a Europa i han liderat el desenvolupament de trànsit als aeroports europeus”, destaca l’expert.

Amb vista al futur i tenint en compte aquest nou escenari postpandèmic, Suau-Sánchez sosté que el sector aeri tindrà menys companyies, concentrarà l’activitat en els mercats més grans i tindrà menys passatgers de negocis. “Caldrà focalitzar-se en la sostenibilitat econòmica i ambiental per assumir aquesta situació de canvi”, conclou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

Les exportacions gironines creixen un 10% durant el gener

GIRONA

Salsa Jeans i la Casa de las carcasas obren al Gran Jonquera

la jonquera

MUNICH i Rituals se sumen a l’oferta comercial de l’Espai Gironès

salt
economia

Comença el saló Alimentaria&Hostelco més ambiciós i amb més presència internacional

L’hospitalet de llobregat
PALAFRUGELL

Oohx!gen, l’associació de comerciants de Palafrugell, renova junta

PALAFRUGELL

El B-Travel compleix les expectatives i supera els 26.000 assistents

barcelona
Tribuna

Només el set per cent?

Professor d’innovació a EADA Business School

La Xina: el soci, i competidor, inevitable

barcelona

Suara vol captar capital per finançar la innovació

Barcelona