La Borsa
Més valors
Economia

El Grup Bon Preu tanca el 2020 amb una facturació de 1.625 milions, un 9% més

De cara al 2021 hi ha prevista una inversió de 150 milions amb la creació de noves botigues i el reforç del canal online

El grup Bon Preu ha tancat el 2020 amb una facturació de 1.625 milions d’euros, una xifra que representa un creixement global del 9% en relació a l’exercici anterior. El creixement, però, s’enfila més en el negoci de l’alimentació, que ha crescut un 20%. Així ho ha explicat en una entrevista a l’ACN la directora comercial del grup, Anna Font i Tanyà, que considera que, tot i la difícil situació per la covid-19, han sortit reforçats pel seu model de negoci: “un ampli assortit de producte fresc, preus competitius i comoditat pel client”. Pel que fa a les previsions pel 2021, el grup preveu fer una inversió de 150 milions d’euros amb l’obertura de noves botigues i un reforç del canal online.

La directora comercial del grup amb base a Osona destaca que el model comercial de Bon Preu ha “encaixat molt bé” amb la situació de pandèmia que ha viscut el país en el darrer any i això s’ha traduït en uns bons resultats econòmics. “Tenim un model molt complet, que permet al client amb una sola sortida del domicili fer la compra de tot allò que necessita: des del producte fresc, fins a la fleca, la fruita o el congelat”, remarca Font.

De fet, des del grup han constatat que hi ha hagut un canvi d’hàbits en el consumidor. Font explica que han notat “un augment de clients, però aquests han vingut menys vegades a les nostres botigues”. “Hi ha hagut menys tiquets però, per contra, la cistella de la compra és més alta de l’habitual”, remarca. Segons ella, això ha vingut provocat perquè, arran de la covid-19, la gent “prefereix sortir un sol cop de casa”.

150 milions d’inversió per al 2021

El grup Bon Preu ha tancat l’exercici del 2020 amb una facturació de 1.625 milions i una inversió de 140 milions. El grup va obrir set nous establiments al llarg de l’any passat en diferents indrets del país. De cara el 2021, la previsió de la companyia és invertir 150 milions que aniran destinats, entre d’altres, a l’obertura, com a mínim, de quatre nous establiments (Badalona, Cassà de la Selva, Mataró i Sant Pere de Ribes). Pel que fa a les previsions de facturació pel 2021, calculen que s’arribarà als 1.765 milions.

Actualment la companyia compta amb un total de 133 supermercats BonPreu, 55 hipermercats Esclat i 55 benzineres Esclatoil.

Reforç del canal online

Font explica que el 2021 també serà l’any de “l’expansió” del canal online amb l’entrada a la ciutat de Barcelona. De fet, en comparació al 2019, l’activitat d’aquest canal s’ha doblat. En aquest sentit, ha explicat que a dia d’avui estan servint comandes a domicili als dos Vallesos, Osona i Girona i compten amb 17 centres de recollida de comandes. Aquestes dades es volen ampliar al llarg d’aquest any i l’objectiu final és “cobrir el 70% de la població de Catalunya” amb el canal online.

Gas i plaques solars

Gairebé sis mesos després de la posada en marxa de BonpreuEsclat Energia, el grup fa una valoració positiva de l’evolució del negoci i aposta per fer-lo créixer. D’aquesta manera, la comercialitzadora d’energia 100% verda incorpora el servei de gas i la instal·lació de plaques fotovoltaiques. De fet, Font ha recordat que el grup compta amb una trentena de grans instal·lacions fotovoltaiques als seus centres de treball i supermercats, que produeixen entre un 20 i un 30% de l’energia que necessiten per funcionar.

Bon Preu reclama ser sector essencial i prioritat en la vacunació

El grup alimentari ha fet una petició a la Generalitat perquè els treballadors dels supermercats siguin considerats sector essencial i, per tant, tinguin prioritat en la vacunació. “Estan vuit hores al supermercat per on hi passa molta gent i, per tant, en sembla lògic que el personal sigui considerat essencial i sigui vacunat”, explica Font. En aquest sentit, relata que han fet la petició en nom del grup Bon Preu però també a través del sector dels supermercats. Encara no han obtingut cap resposta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Hoffman explica l’aposta pel MWC i Barcelona

Barcelona

L’oli d’oliva, amb segell d’autenticació

Barcelona

Tecnologia dirigida a l’empresa

Barcelona

Els àpats sorpresa arriben als restaurants i al domicili

Barcelona
SANTIAGO NIÑO BECERRA

Reflexions

Catedràtic d’estructura econòmica. IQS School of Management

El coneixement és el millor pla de contingència

Catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra. Degà del Col·legi d’Economistes de Catalunya

La fàbrica d’Europa i la ‘next generation’

Emprenedora

L’assessorament financer en la recuperació postCovid

ECONOMISTA I DIRECTOR DE L’INSTITUT D’ESTUDIS FINANCERS

La universitat, clau en el sistema de recerca català

catedràtic emèrit de bioquímica i biologia molecular. universitat de barcelona