Economia

L’aeroport, per a què?

Aquests dies torna a ressorgir el debat sobre l’ampliació de l’aeroport de Barcelona i potser caldria avaluar profundament l’objectiu d’aquesta ampliació. Els agents econòmics que la demanen sostenen que és necessària per “dinamitzar l’activitat econòmica generant ocupació, atracció i retenció de talent i inversió internacional”. Sense discutir la importància d’aquest objectiu, cal dir que, amb dades del 2019, Barcelona té el sisè aeroport amb més trànsit d’Europa, amb 52,6 milions de passatgers. Altres ciutats europees, com ara Berlín o Munic, que estan per sobre de Barcelona en producte interior brut, reben, respectivament, 36 milions i 48 milions de viatgers. És evident que el nombre més gran d’usuaris que té Barcelona, en relació amb altres ciutats més pròsperes en termes econòmics, està relacionat amb l’activitat principal de la nostra ciutat: el turisme. No hi ha dubte que aquesta és una activitat, ara mateix, imprescindible per mantenir l’ocupació i els ingressos de Barcelona. Només cal veure la pèrdua immensa que s’ha produït amb els tancaments durant la pandèmia. Precisament per això, però, el risc extraordinari que suposa la concentració de l’activitat econòmica del nostre país en aquest sector, la pregunta que ens hem de fer és si 1.700 milions de pressupost haurien d’anar a ampliar un aeroport que ja és un dels més importants d’Europa o a afavorir altres activitats econòmiques que ens facin menys dependents, precisament, d’aquest trànsit de turistes que ara mateix ja és extraordinari, i que també afavoreixin l’ocupació, l’atracció i la retenció de talent i la inversió internacional. Aquí podríem discutir diverses prioritats, però val la pena recordar que a Catalunya patim una mancança crònica de finançament a la universitat i en la recerca en què, de fet, els pressupostos s’han anat reduint durant la darrera dècada, tot i l’increment dels costos de les matrícules per als estudiants. O que el sistema sanitari, també estructuralment deficitari, no pot estabilitzar una plantilla de professionals de medicina i infermeria, que ha estat decisiva en la lluita contra la covid. En definitiva, ens trobem davant la necessitat de definir prioritats per al nostre desenvolupament futur, que potser no depenen necessàriament de l’ampliació de l’aeroport.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

El govern preveu oferir la finestra única als pagesos aquest mes de maig

barcelona
economia

Foment i el sector immobiliari rebutgen la regulació del lloguer de temporada

barcelona
GIRONA

La taxa d’atur s’enfila al 12,47% a la demarcació el primer trimestre d’any

GIRONA
economia

L’atur continua pujant el primer trimestre amb 12.800 desocupats més

barcelona
ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona