CaixaBank culmina la integració operativa i tecnològica de Bankia
L’entitat passa a operar sota la mateixa plataforma tecnològica i amb un únic catàleg de productes i serveis
El sistema dona ara servei a 21 milions d’usuaris
CaixaBank ha donat per finalitzat aquest diumenge el procés d’integració tecnològica i operativa de Bankia, un cop assegurada, des d’aquest dissabte a la tarda, la normalitat operativa en tots els canals i per a tots els clients. Es fa efectiva així la fusió tecnològica entre totes dues entitats, de la qual neix el banc més gran de l’Estat.
Amb la integració tecnològica, que ha permès unificar en una sola plataforma tota la informació i l’operativa de les dues entitats, CaixaBank passa a oferir un únic catàleg de productes i serveis.
A partir d’aquest diumenge, el sistema passa a gestionar un volum de fins a 29.000 transaccions per segon i una xarxa que uneix més de 16.000 servidors per donar servei els 21 milions d’usuaris. En el procés s’ha migrat un volum de 10,4 PetaBytes d’informació, que equival a 45 vegades la capacitat emmagatzemada a Spotify.
La integració ha implicat també la unificació de la plataforma tecnològica amb què treballen tots els empleats del Grup CaixaBank i ha suposat adaptar l’equip tecnològic de més de 44.000 llocs de treball i prop de 100.000 ordinadors i dispositius mòbils.
Els clients procedents de Bankia ja poden consultar i fer operacions a través dels canals digitals des de dissabte a la tarda. Els que haguessin fet operacions de compres amb targeta o reintegraments d’efectiu en caixers durant la tarda de divendres i dissabte al matí ja poden veure actualitzat el seu saldo.
En les properes hores es procedirà a actualitzar els valors liquidatius d’alguns plans d’ocupació i de pensions, una vegada es calculin els preus de mercat.