L’alemanya Delivery Hero passa a tenir el 80% de Glovo
L’adquisició es tancarà durant el segon trimestre del 2022 un cop sigui aprovada per les autoritats
El gegant del repartiment a domicili europeu Delivery Hero es converteix en l’accionista majoritari de Glovo, després d’un acord firmat l’últim dia del 2021, segons han anunciat les dues empreses en un comunicat. La plataforma alemanya, que fa anys que és inversor de l’empresa catalana, comprarà una participació addicional del 39,4%, fet que el convertirà en el principal accionista de Glovo amb més del 80% del capital. El tancament de l’operació està subjecte a determinades condicions i aprovacions reguladores, inclosa l’autorització del control de fusions a diversos països, que les dues empreses esperen que es produeixi durant el segon trimestre del 2022.
La resta d’accionistes de Glovo podran adherir-se a l’acord a través d’un intercanvi d’accions. A canvi de les participacions de la companyia fundada per Òscar Pierre i Sacha Michaud, Delivery Hero emetrà les seves pròpies accions als venedors.
Després de tancar l’operació, Glovo continuarà operant amb la seva marca i plataforma existents sota el seu equip directiu actual liderat pels seus dos fundadors, segons relata el comunicat.
La nota aclareix que el gegant donarà més detalls de l’operació l’11 de gener en una teleconferència dirigida a inversors.
Delivery Hero opera el seu servei a uns 50 països d’Àsia, Europa, Amèrica Llatina, Orient Mitjà i el nord d’Àfrica. L’empresa va començar com a servei de lliurament d’aliments l’any 2011 i avui té la seva pròpia plataforma de lliurament a quatre continents.
Al seu torn, Glovo assegura que ocupa posicions de lideratge en 16 dels seus 25 mercats on opera, que representen més del 70% del valor brut de les operacions (GTV). Durant el 2021, l’empresa va obtenir 800 milions d’euros en ingressos. L’empresa ha operat amb repartidors autònoms des de la seva fundació, model que ha sigut qüestionat per la Inspecció de Treball i pels jutjats, que consideraven que l’start-up catalana no era només una intermediària entre els comerços i els riders. Aquest model ha propiciat un canvi en la legislació espanyola, en l’anomenada ’llei rider’, que obliga a contractar els repartidors com a assalariats.