Economia

El d-hub preveu mobilitzar 800 milions d’euros d’inversió a les plantes de Nissan i comptar amb 200 milions d’ajuts públics

El consorci d’empreses d’electromobilitat confia crear 4.000 llocs de treball en cinc anys

Els impulsors del hub de descarbonització (d-hub) que opta a reindustrialitzar les plantes de Nissan a Catalunya preveu mobilitzar 800 milions d’euros d’inversió captada a través de fons de capital risc i espera rebre entre 150 i 200 milions d’euros d’ajuts públics.

El d-hub, que està acabant de negociar la inversió necessària amb fons de capital risc, preveu donar feina a tots els treballadors de Nissan acomiadats, que són prop de 1.400 i anar més enllà.

Segons han explicat els responsables de dues de les empreses que lideren el projecte QEV Technologies i Btech, Joan Orús i Rafael Ruiz a TV3, el projecte podria donar feina a 4.000 persones en cinc anys,

El consorci de diferents marques d’electromobilitat posarà en marxa un pla que inclou la recuperació de marques com Ebro, que en el passat va donar nom a vehicles de la planta de Motor Ibérica, i d’Hispano Suiza. També s’apostarà pel llançament d’una marca comercial nova centrada en la comercialització de vehicles per al repartiment d’última milla.

El hub combinarà, a més, la producció de models elèctrics propis amb la implantació d’una línia de fabricació sota llicència, dissenyada per multiplicar el volum de producció industrial. En aquest sentit, preveu fabricar vehicles per Ronn Motor, Tevva, Volta, Inzile, Quantron, Voltia, entre d’altres.

El projecte també vol continuar amb la producció d’algunes de les línies que ja té Nissan sota un nou nom de marca i, alhora, allotjar altres projectes capdavanters. És el cas de la fabricació de vehicles lleugers i ’microcar’, la implantació d’un centre d’homologació i certificació de bateries, o la posada en marxa de la fabricació de piles d’hidrogen i d’intercanviadors de bateries per a micromobilitat.

“El hub neix amb la idea de muntar un centre tecnològic i de producció de la mobilitat elèctrica”, ha explicat Ruiz a TV3. Tots dos socis han negat que el projecte que presenten es basi en un “acte de fe” i han defensat la viabilitat de la iniciativa, tot assegurant que els models que trauran al mercat superaran les produccions que tenia Nissan actualment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Rècord d’inversió estrangera a les Terres de l’Ebre en cinc anys

Tortosa
economia

El BBVA explora una possible fusió amb el Banc Sabadell

barcelona
economia

La zona euro deixa enrere la recessió tècnica

barcelona
economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

La Generalitat denega l’ERTO de Freixenet

Barcelona
economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona

Falta talent i sobra paperassa

Barcelona