Economia

UPC i CARNET dissenyen un prototip de vehicle autònom de lliurament de mercaderies

El nou vehicle està concebut per automatitzar la logística d’última milla i es posarà a prova a Esplugues de Llobregat, Hamburg (Alemanya) i Debrecen (Hongria)

La UPC i CARNET -el hub de recerca sobre la mobilitat del futur- han dissenyat un prototip de vehicle autònom de lliurament de mercaderies per automatitzar la logística d’última milla, i es posarà a prova aviat a Esplugues de Llobregat, Hamburg (Alemanya) i Debrecen (Hongria), dins del projecte Logismile, promogut per l’Institut Europeu de Tecnologia.

Aquest projecte de robot autònom de lliurament -Autonomous Delivery Device (ADD)- circula a un màxim de 20 km/h, té unes mides de 170 cm per 100 cm, porta sis rodes i pot pujar i baixar escales de fins a 20 cm d’alçada.

Els episodis de congestió urbana, l’escassetat de places d’aparcament de càrrega/descàrrega de vehicles comercials i la normativa local fan que la gestió de la distribució urbana de mercaderies tingui un cost molt elevat per a les empreses logístiques. S’estima que els costos de l’última milla (l’últim tram de la cadena de subministrament entre el centre de distribució i el client final) representen fins a un 40 % dels costos totals de transport o més del 20 % de la pol·lució a les ciutats. El desplegament de vehicles autònoms comportaria una reassignació important dels costos del transportista i faria el servei més econòmic i eficient que amb vehicles convencionals. De fet, aquests vehicles poden funcionar en hores baixes o fins i tot en període nocturn, quan hi ha menys congestió.

El projecte de l’ADD, finançat per Volkswagen Group Innovation, va començar l’any 2017 amb l’estudi Logistic Service, desenvolupat per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) de la UPC, on es va conceptualitzar el servei logístic amb ADD, es van identificar les necessitats del vehicle i es van analitzar les potencialitats i impactes dels robots autònoms. CARNET està coordinat pel Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT-UPC), i fundat per la Universitat, VW Group Research i SEAT l’any 2014, compta amb una quinzena de socis industrials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

estats units

El nen prodigi de les criptomonedes, condemnat a 25 anys de presó

barcelona

Lloguers impagables

Barcelona

Els lloguers dels ‘expats’

Barcelona
estats units

La xarxa social de Donald Trump es dispara un 54% en el seu primer dia en borsa

barcelona
ECONOMIA

Sabadell lidera l’acompanyament perquè les empreses no tanquin per manca de relleu

SABADELL
unió europea

La UE acorda eximir els petits agricultors de sancions i controls mediambientals

barcelona

Ajudes per plantes de biogàs a les petites i mitjanes explotacions

vilobí d’onyar
estat espanyol

El govern espanyol compra un 3% de Telefónica a través de la SEPI

barcelona
TURISME

Més reserves per Setmana Santa i amb més antelació a la demarcació de Barcelona

BARCELONA