Economia

El ’hub’ que vol rellevar Nissan opta al PERTE del vehicle elèctric amb projectes per 305 milions

L’integren divuit companyies, així com el CIM, la UPC i l’Eurecat

Presenten 34 projectes que volen ser “un revulsiu” per al sector de l’automoció

El hub d’electromobilitat (D-Hub) que planeja reactivar part de les plantes de Nissan a la Zona Franca i Montcada i Reixac, impulsat per un consorci liderat per QEV Technologies i BTech, ha plantejat projectes per valor de 305,1 milions d’euros per optar al PERTE del vehicle elèctric.

En un comunicat, els promotors d’aquest projecte de reindustrialització de Nissan han revelat les 18 companyies integrants: a més de QEV Technologies, BTech, Cellnex i Wallbox se sumen a la iniciativa Applus, Biofreshtech, Hub Tech Factory, ePowerlabs, Limpieza Nervión, Lunagua, Millor Battery, Nogebus, Nutai, Power Electronics, Relats, S2 Grup, Tradebe i Zeleros. El Centre CIM, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Eurecat també col·laboraran en els projectes.

En la candidatura formal presentada al Ministeri d’Indústria, el consorci detalla 34 projectes als quals es destinarien la pràctica totalitat de fons requerits.

Entre les diferents iniciatives plantejades per aquest consorci se situen la fabricació de carregadors ultraràpids de bateries, el desenvolupament de tecnologia mòbil de ciberseguretat per a connexió amb vehicles elèctrics o la creació d’un laboratori per a assajos elèctrics i electrònics per als reptes de la nova electromobilitat.

També la recerca en nous processos de recuperació de bateries, el desenvolupament de vehicles de transport de passatgers impulsats per hidrogen o el disseny de nous processos productius de bateries, més eficients i sostenibles.

Els plans del consorci són començar a fabricar ja el 2023 furgonetes elèctriques per a flotes d’empreses i aconseguir les 100.000 unitats en tres anys, generant un miler d’ocupacions.

Els impulsors afirmen que el projecte de descarbonització i electromobilitat suposarà un “revulsiu” per a l’automoció a Espanya amb la creació d’un “ecosistema d’innovació” que “atraurà inversions importants” i “transformarà la mobilitat del país en clau sostenible”. La major part de la inversió es destinaria a reindustrialitzar les plantes de Nissan.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Les exportacions gironines creixen un 11% i les vendes arriben als 706 milions

girona
Orient Mitjà

S&P rebaixa la nota del deute d’Israel per l’escalada de la tensió a la regió

barcelona
economia

L’Íbex baixa un 0,8% per les tensions a l’Orient Mitjà

barcelona
EMPRESA

Carme Torras, premi Manel Xifra a la transmissió de coneixement tècnic i tecnològic

GIRONA
economia

El Port de Mataró acollirà el primer Saló Internacional Nàutic amb una trentena d’expositors

mataró

Reempresa evita el tancament de 440 empreses gironines durant l’última dècada

girona
economia

Henkell Freixenet creix un 4,1% l’últim any assolint 1.230 milions d’euros de facturació

sant sadurní d’anoia
medi ambient

Part de les vinyes del Penedès, en perill de mort, per la sequera

VILAFRANCA DEL PENEDÈS
Economia

L’acord perquè Chery fabriqui vehicles a l’antiga Nissan es signarà divendres

barcelona