Economia

Tecnològiques

Musk critica Apple per suposadament haver retirat la publicitat de Twitter

Des de l’arribada del multimilionari a la xarxa social, aquesta hauria perdut la meitat dels seus principals anunciants

El multimilionari Elon Musk ha demanat aquest dilluns explicacions al president executiu d’Apple, Tim Cook, perquè assegura que la companyia de la poma “ha cessat gairebé tota la publicitat en Twitter”, en una sèrie de tuits en què es pregunta si Apple “odia el dret al lliure discurs” als Estats Units.

El magnat i propietari de Twitter ha començat en el seu compte una campanya de missatges destinats a Apple en els quals assegura que “Apple ha amenaçat de congelar Twitter de la seva App Store (servei d’aplicacions dels seus telèfons) i no ens dona les raons”.

Sense haver rebut encara resposta per part de Tim Cook, continua amb un altre missatge en el qual acusa Apple d’“imposar una taxa secreta del 30% en cada cosa que compres a través de la seva App Store”, i dona a entendre que ell no pensa pagar-la amb un “mem”: en una autopista hi ha una bifurcació amb dues vies: paga el 30% o ves a la guerra, i es veu un automòbil anomenat Elon que opta per anar a la guerra.

En un altre tuit, escriu que “Apple hauria de publicar tots els actes de censura que ha pres i que afecten els seus usuaris”, i obre a més una de les seves famoses enquestes perquè els usuaris es pronunciïn sobre si Apple hauria de fer públics aquests “actes de censura”, enquesta que en menys d’una hora han respost més de mig milió d’usuaris (la majoria amb un “sí”).

De moment, l’aplicació de Twitter funciona amb aparent normalitat en els iPhones d’Apple, segons ha pogut comprovar Efe.

En cas de confirmar-se per part d’Apple, la seva retirada de publicitat suposarà un nou cop per a Twitter, que des del desembarcament de Musk ha perdut una bona part dels seus ingressos publicitaris: segons la cadena pública de radi NPR, la xarxa de l’ocellet ha perdut ja a la meitat dels seus principals anunciants, que només enguany havien gastat 750 milions de dòlars en la xarxa.

Després de la retirada d’anunciants, unes vegades pública i una altra de manera més discreta, està el temor de les empreses en veure l’incert rumb que pren Twitter en relació amb els continguts, i que es manifesta en decisions tan polèmiques com el restabliment del compte de Donald Trump, suspesa després de l’assalt al Capitoli.

Elon Musk sol definir-se com “un absolutista de la llibertat d’expressió” i per això contrari a l’excessiu control de continguts, però des de la seva arribada això s’ha traduït en una major presència en la xarxa de discursos d’odi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Espuña celebra el 75è aniversari amb la mirada posada en els mercats internacionals

olot

Kave Home tanca el 2022 doblant la facturació

Sils

Immersió virtual per promocionar la demarcació en fires

GIRONA

La plantilla d’Amazon a Martorelles critica les propostes de l’empresa de “ridícules”

martorelles
economia

Axilone Metal duplicarà la capacitat de producció a Sant Pere de Torelló

El Black Friday no convenç el petit comerç

barcelona
economia

Els treballadors d’Amazon a Martorelles convoquen vaga de l’1 al 17 de febrer

ECONOMIA

L’economia espanyola creix un 5,5% el 2022 i un 0,2% en l’últim trimestre

BARCELONA

Preocupació dels agents socials pel repunt de l’atur

barcelona