Economia

ESTAT FRANCÈs

Sindicats francesos afirmen que les protestes d’avui superen les del 19 de gener

Llavors van sortir al carrer entre un i dos milions de persones

Els dos principals sindicats de l’Estat francès han assegurat que la participació en les protestes d’avui contra la reforma de les pensions ja supera la del 19 de gener, quan es va celebrar la primera gran jornada de manifestacions contra aquesta impopular mesura del president Emmanuel Macron.

En declaracions a EFE, Laurent Berger, líder de la Confederació Francesa Democràtica del Treball (CFDT), primer sindicat del país, i Philippe Martínez, de la Confederació General del Treball (CGT), han asseverat que la jornada de contestació ja està avançant a la precedent, quan van sortir al carrer entre un i dos milions de persones.

“Les xifres que fem servir és que, a tot l’Estat francès, hi ha més manifestants que fa deu dies. El descontentament està ben instal·lat”, ha assegurat Martínez, sense precisar més sobre les xifres.

Berger, per la seva banda, ha considerat que les mobilitzacions d’avui són també “més importants” que les del 19 de gener i “ben repartides” per tot el territori.

“El món del treball ho diu alt i clar, en la protesta més gran en 25 anys, no vol un augment de l’edat mínima de jubilació”, ha afirmat.

Els dos sindicalistes han atès els mitjans des de la capçalera de la manifestació, que ha sortit prop de la Place d’Italie, al sud de París.

Els principals eixos de la reforma contra els quals s’han aixecat els sindicats i l’oposició —i actualment està en tramitació parlamentària— són el retard de l’edat mínima de jubilació, dels 62 anys actualment a 64, i una acceleració de l’allargament ja previst de 42 a 43 anys del període de cotització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Empleats de Credit Suisse demanen una moratòria en els acomiadaments

barcelona
Consell europeu

Els líders europeus tanquen el Consell Europeu amb el compromís d’avançar en la culminació de la Unió Bancària

barcelona
estats units

Els EUA investiguen els vincles de Credit Suisse i UBS amb clients russos

barcelona
ECONOMIA

Noves alarmes, ara pel Deustche Bank

barcelona

Els Comuns de Girona volen remunicipalitzar la recollida d’escombraries

GIRONA

B-Travel obre portes amb el repte d’esquivar la inflació

barcelona
economia

Nou centre de Recerca internacional a Barcelona

barcelona
economia

Impuls a les empreses d’alimentació innovadores

barcelona
Economia

El PIB espanyol creix un 5,5% tot i els signes d’alentiment

barcelona