Economia

economia

Twitter val ara un terç del que va pagar Musk, segons el fons d’inversió Fidelity

El multimilionari va designar Linda Yaccarino, amb gran experiència en l’àmbit publicitari, com a nova directora executiva per a liderar les operacions comercials

Twitter val actualment un terç dels 44.000 milions de dòlars (més de 41.000 milions d’euros al canvi actual) que el multimilionari Elon Musk va desemborsar l’any passat per a fer-se amb ella, segons una estimació del fons d’inversió Fidelity, una de les empreses que va participar en l’operació.

Fidelity calcula que la seva participació en Twitter tenia al final d’abril un valor d’una mica més de 6.500 milions de dòlars, enfront dels 19.700 milions que li atribuïa el passat octubre, quan Musk va completar l’adquisició de la companyia.

Així, l’estimació del fons –que figura en un document en el qual detalla les seves inversions– donaria a Twitter una valoració d’uns 15.000 milions de dòlars en l’actualitat.

Musk, que va comprar Twitter l’any passat amb la promesa de restaurar la seva visió de la “llibertat d’expressió”, ha introduït importants canvis en el funcionament de la plataforma, unes modificacions que han portat molts anunciants a retirar-se o reduir la seva despesa publicitària en la xarxa social.

La publicitat ha suposat fins ara el gruix dels ingressos de l’empresa, on el magnat ha procedit a una enorme retallada de plantilla enmig d’advertiments d’una possible fallida si no es reduïa la despesa.

Al març, en un missatge als empleats, el mateix Musk va calcular que el valor de Twitter havia caigut a uns 20.000 milions de dòlars, menys de la meitat dels 44.000 que ell va pagar a l’octubre.

La valoració donada a conèixer ara per Fidelity –que es refereix a Twitter amb el nou nom de X Hòldings que li ha donat Musk– és prèvia a l’últim gran moviment en l’empresa: el nomenament de Linda Yaccarino com a nova directora executiva.

Musk, que havia assumit aquest lloc després de la compra, ha optat per una executiva amb gran experiència en l’àmbit publicitari per a liderar les operacions comercials, mentre que ell se centrarà en el disseny de productes i noves tecnologies de la xarxa social.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona