Economia

El preu de l’habitatge creixerà un 2,9% aquest any, segons CaixaBank

El creixement es modera, després d’un 2022 que va arribar a incrementar-se en un 5%

El preu de l’habitatge a l’Estat tendirà a moderar-se aquest any 2023 i creixerà un 2,9% després d’un increment disparat del 5% el 2022. Aquesta és una de les conclusions d’un estudi del servei d’anàlisi de CaixaBank, que ha assenyalat que l’any que ve encara serà més minsa la tendència a l’alça, amb un augment de només l’1,1%. Ara bé, malgrat les dades en positiu pel que fa al preu es produeix una reculada de les compravendes.

La desacceleració va començar a pronunciar-se a mitjan 2022 amb la política agressiva del BCE amb les pujades constants del tipus d’interès per fer front a la inflació. El nombre de compravendes d’habitatge va baixar un 10,2% el desembre del 2022 respecte a l’any anterior i aquesta tendència ha continuat igual fins a l’abril, amb l’excepció del gener. Per això, a parer de CaixaBank Research, la segona meitat de l’any serà “clau” per avaluar la resistència del sector als elevats tipus d’interès. Les dades, però, han estat “millors” del que es pronosticava i ha comportat una revisió a l’alça del preu de l’habitatge i les compravendes fins a les 500.000 en el conjunt d’aquest any, una xifra semblant a la del 2019, l’any anterior a la pandèmia, però un 23% inferior a la del 2022. Alhora, manté les previsions del nombre de visats d’obra nova, uns 90.000 habitatges, a causa dels alts costos de construcció i l’escassetat de mà d’obra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Sánchez: "Calviño reforçarà la presència i influència d’Espanya als organismes internacionals”

barcelona
ECONOMIA

La UE elegeix Nadia Calviño com a nova presidenta del BEI

BRUSSEL.LES

El mercat de vehicles d’ocasió tanca el novembre amb un 4,8 % més de vendes a Catalunya

barcelona

La bonificació del lloguer s’amplia a les rendes de 30.000 euros anuals

barcelona
ECONOMIA

Mor als 65 anys el reusenc Pau Roca, director general de l’Organització Internacional del Vi

EMPRESA

Els premis Arjau i Àmfora es concentren en una gala única

ROSES

Mercadona inverteix 70,7 milions en sis anys a la demarcació

girona
CONFLICTE LABORAL

CCOO insta la Nestle a acceptar la proposta de la planta de Girona

GIRONA

Nova gamma de cremes i brous de Tap Tap Food

sant joan les fonts