Economia

unió europea

La UE suavitza les exigències de reducció d’emissions dels vehicles

L’entrada en vigor de la normativa Euro 7 s’ajorna dos anys tant pels turismes com pels vehicles pesants

Els països de la Unió Europea han acordat ajornar dos anys l’entrada en vigor de la normativa Euro 7, el nou conjunt de normes sobre les emissions dels cotxes i que té com a objectiu final aconseguir que tots els vehicles que es venguin a la UE siguin zero contaminants l’any 2035, informa l’ACN. En el cas dels turismes, explica l’agència, els socis comunitaris han convingut traslladar l’entrada en vigor del reglament del 2025 –proposta inicial– al 2027, mentre que en el cas dels vehicles pesants passarà del 2027 al 2029. Per altra banda, els límits màxims d’emissions en l’Euro 7 per a automòbils lleugers –els més nombrosos– seran els mateixos que en l’Euro 6. En el cas dels vehicles pesants, en canvi, s’estableixen límits d’emissions més exigents.

Més enllà de fixar nous límits, la posició dels Vint-i-set inclou algunes novetats. Per una banda, introdueix límits per a les emissions no relacionades amb l’escapament, com per exemple les emissions derivades de partícules de frens o la taxa d’abrasió dels pneumàtics. També han proposat nous requisits mínims de rendiment per a la durada de les bateries dels cotxes elèctrics i han imposat requisits més estrictes sobre la vida útil del vehicle. A part, la posició també conté una disposició especial sobre els autobusos urbans per garantir que es garanteix l’objectiu de zero emissions per al 2030. Segons ha defensat la presidència espanyola del Consell de la UE en un comunicat, la posició dels estats estableix “un equilibri adequat entre requisits estrictes en matèria d’emissió de vehicles i esforços addicionals per a la indústria, en un moment en què els fabricants d’automòbils estan en plena transformació cap a la producció d’automòbils de zero emissions”. “Arribem a un equilibri entre els costos d’inversió de les marques fabricants i millorem els beneficis ambientals derivats de la regulació”, afegeix la nota recollida per l’ANC. No obstant això, la posició del Consell de la UE rebaixa les pretensions inicials de la Comissió Europea, que apostava per una implementació més accelerada de l’Euro 7. Amb l’anunci d’aquest dilluns, el Consell ja disposa ara d’un mandat per iniciar les negociacions sobre el reglament amb el Parlament Europeu, que encara ha d’adoptar la seva posició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El govern adjudica el 84% dels 3.163 milions transferits de l’Estat dels fons Next Generation

BARCELONA
economia

L’OCDE rebaixa la previsió de creixement de l’economia espanyola per al 2024

barcelona

Reserves al 75% als allotjaments turístics del Pirineu per al pont

girona
LABORAL

Treballadors del Trueta denuncien que els sindicats s’han oblidat d’ells

GIRONA

L’IPC es modera al novembre a l’Estat

Barcelona
economia

Arrenca la campanya de Nadal del comerç de proximitat de Girona

girona
Olot

Olot Motor, millor concessionari Nissan del món per dotzena vegada

Olot

Telefònica anuncia un ERO a les filials espanyoles

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Lagarde reclama un acord per les regles fiscals “tan aviat com es pugui”

barcelona