Economia

Itàlia

Guerra de xifres en la primera vaga contra els pressupostos

Els sindicats convocants situen el seguiment en el 70% de mitjana i el govern el rebaixa al 5% o 16%, segons el sector

És el primer de diversos dies d’aturades, repartides per àmbits i regions

Desenes de milers de treballadors s’han manifestat aquest divendres a Itàlia en el primer dels cinc dies de diverses vagues, dividies per sectors i regions, contra els comptes del govern de la primera ministra, Giorgia Meloni, que afirmat que l’aturada ha tingut “poc seguiment”, en contradicció amb les xifres dels convocants.

En aquesta jornada estaven cridats els empleats del transport, l’educació, la sanitat, sobretot de les regions del centre, i els funcionaris de tot el país. Els sindicats convocants, la CGIL i UIL, han xifrat el seguiment en el 70%, amb pics del 100% als ports o el 80 % a la logística. Als transports de rodalies i ferroviaris han estimat l’adhesió en el 70%.

El ministeri de Transports, dirigit per Matteo Salvini, ha rebaixat la xifra al 5% en la xarxa local i a menys del 16% als trens regionals, i ha assegurat que no hi ha hagut cap cancel·lació a l’alta velocitat.

Els convocants han acusat el govern d’impedir el dret de vaga després que Salvini imposés la reducció de l’aturada de vuit a quatre hores.

Els dos sindicats han organitzat la mobilització per demanar l’augment dels salaris i els drets dels treballadors, així com per denunciar uns pressupostos que, a parer seu, “no aturen el dramàtic empobriment dels treballadors i treballadores, dels jubilats i pensionistes, i que no ofereix un futur als joves”. Els comptes del govern per al 2024 contemplen rebaixes dels impostos sobre el treball, però els sindicats els consideren insuficients per pal·liar els efectes de la inflació.

En comptes d’una vaga general, la protesta s’ha vehiculat a través d’una sèrie de protestes en diferents dies i repartits per les diverses regions. Els sindicats han organitzat un centenar de manifestacions arreu del país, a ciutats com Roma, Milà o Florència. A la capital italiana hi han participat unes 60.000 persones, segons els organitzadors.

El CSIL, un dels grans sindicats italians, d’origen democratacristià, no s’ha adherit a la protesta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Maria Sabaté
Cap de Màrqueting i Comunicació de BIONTE

“Bionte neix per donar un plus amb innovació a la nutrició animal”

El pressupost de la Diputació creixerà un 10% el 2024
Tarragona

El pressupost de la Diputació creixerà un 10% el 2024

tarragona

Els premis Cambra 2023 guardona empreses de tres comarques gironines

SANT FELIU DE GUÍXOLS

Posen en valor la figura de l’economista

girona
CONFLICTE LABORAL

Protesta de treballadors de Comforsa

CAMPDEVÀNOL

Seat calcula produir a Martorell un 9% més de cotxes el 2024

barcelona
SOCIETAT

Castelló celebra 125 anys obrint l’únic obrador de xuixos del món

GIRONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Calviño aconsegueix els suports per presidir el Banc Europeu d’Inversions

barcelona
economia

Principi d’acord entre el hub que ha de substituir Nissan i els sindicats per a 600 contractes a partir de l’1 de febrer

barcelona