La UGT assoleix la majoria absoluta a Seat gràcies a l'adjudicació de l'Audi Q3
Matías Carnero repetirà com a president del comitè d'empresa en aconseguir 7 dels 13 delegats a intercentres
La prioritat és ara negociar el nou conveni
Majoria absoluta de la UGT en les eleccions sindicals a Seat celebrades ahir, que van premiar Matías Carnero, president del comitè d'empresa des de fa vuit anys, i la polèmica adjudicació de l'Audi Q3, que va dividir la plantilla. “Ha estat un treball dur, i era l'examen d'aquest treball però també era l'examen del referèndum” en el qual els treballadors van acceptar sacrificis salarials a canvi de fabricar el nou model. David Matellán, secretari general de la secció sindical de CCOO, ja admetia els últims dies que a tot al que podien aspirar era a evitar la majoria absoluta de la UGT i Carnero, que ja van vorejar fa quatre anys.
Els resultats de les eleccions d'ahir, en què va participar el 85% d'una plantilla de gairebé 13.000 treballadors, atorguen a la UGT 7 dels 13 delegats del comitè intercentres, on estan representats tots els centres de treball de Seat, mentre que CCOO n'ha obtingut 4 i la CGT, 2. I és que la UGT va aconseguir la majoria absoluta a quatre dels cinc centres, entre els quals hi ha Martorell i la Zona Franca. “La plantilla és sàvia”, va dir Carnero, que va felicitar-la “per la seva responsabilitat”. El gran repte ara és el nou conveni col·lectiu –l'actual està caducat des del 2008–, en el qual el comitè d'empresa intentarà “recuperar el que s'ha perdut pel camí”, segons Carnero, que vol ara “restablir” la pau amb CCOO.
La polèmica per l'adjudicació del Q3 va tenir lloc el 2009, quan el Grup Volkswagen, propietari de Seat i Audi, va oferir el nou model per a la planta de Martorell, que començarà a fabricar a l'estiu, a canvi d'un any de congelació salarial i d'un altre amb un augment per sota de l'IPC. Això va dividir els representants dels treballadors i va iniciar una pugna entre la UGT i CCOO, que fins i tot va transcendir Seat i va traslladar-se a les cúpules dels sindicats a Catalunya –les relacions no són gens fluides entre els dos secretaris generals–. CCOO i la CGT van ser crítics amb els plans de Seat que, malgrat garantir feina amb l'adjudicació, ha anat reduint la plantilla els últims anys i ha perdut uns 2.500 treballadors des de les últimes eleccions sindicals.
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 11-02-2011, Pàgina 32
- El Punt. Barcelona 11-02-2011, Pàgina 32
- El Punt. Camp de Tarragona 11-02-2011, Pàgina 32
- El Punt. Comarques Gironines 11-02-2011, Pàgina 37
- El Punt. Penedès 11-02-2011, Pàgina 32
- El Punt. Maresme 11-02-2011, Pàgina 32
- El Punt. Vallès Occidental 11-02-2011, Pàgina 32
- Avui 11-02-2011, Pàgina 18