Empreses

Bodas.net dirigirà l'expansió exterior de la unió amb WeddingWire

La firma catalana continuarà dirigint des de Sant Cugat el creixement per Europa i l'Amèrica Llatina

El portal creat el 2008 en l'entorn del grup Intercom és present a
dotze països

Fa tres anys que es van conèixer però no ha estat fins ara que la catalana Wedding Planner i la nord-americana WeddingWire han tancat la seva unió per crear la firma líder al món en portals en línia d'organització de casaments. La fundadora i directora general de Wedding Planner –que al mercat espanyol opera amb la marca Bodas.net–, Nina Pérez, ho qualifica com “el matrimoni perfecte, perquè som totalment complementaris i perquè compartim els mateixos valors”.

Pérez prefereix no confirmar la xifra de prop de 50 milions de dòlars que s'especula que ha pagat l'americana, però destaca que la transacció inclou una part en efectiu i una altra en accions.

Bodas.net va iniciar la seva trajectòria el 2008, a càrrec de Nina Pérez i Francesc Baldrich i amb el segell del grup Intercom de fons. En aquest temps la companyia no només ha assolit una quota de mercat espectacular a l'Estat –Pérez destaca que intervenen en el 60% dels 170.000 casaments que se celebren cada any–, sinó que han exportat amb èxit el seu model a altres països europeus i de l'Amèrica Llatina.

En total la plataforma opera en 12 països amb diferents dominis, com ara matrimonio.com (Itàlia), mariages.net (França), casamentos.pt (Portugal) o bodas.com.mx (Mèxic).

Precisament aquesta presència internacional és el valor que buscava WeddingWire i que ara l'americana -que concentra la seva activitat als EUA i el Canadà- vol continuar explotant. “I aquesta expansió es dirigirà des de la nostra seu de Sant Cugat”, confirma Pérez. La directora general de Bodas.net apunta nous mercats a Europa i l'Amèrica Llatina per continuar creixent, però no descarta tampoc que en una fase següent es pugui exportar el model de negoci “a mercats com ara el Marroc o l'Índia, on també creiem que hi pot haver moltes oportunitats”, destaca.

Aquesta forta internacionalització ha servit també perquè la companyia catalana no hagi patit durant la crisi, un context, a més, que segons Pérez encara ha tingut el seu punt positiu “perquè ha fet més evident la necessitat per als proveïdors de fer-se visibles per captar clients”.

Una àmplia cartera de clients.

Bodas.net disposa de 22.000 empreses clients del sector de les noces amb un perfil que va des de les firmes de banquets -el punt d'entrada per a la majoria de les futures núvies que recorren al portal- fins al proveïdor del més petit detall. El perfil d'usuari encara és majoritàriament el d'una dona (el 80%), tot i que Pérez admet que un dels principals canvis que han observat en aquests set anys al mercat “és que cada vegada hi ha més nuvis que volen implicar-se en l'organització de la boda”.

També hi ha canvis entre països. “Per exemple, aquí ens gastem de mitjana més diners per comensal (93 euros) respecte de la mitjana de Mèxic (20 euros), però allà l'habitual és tenir uns 450 convidats i aquí uns 105”, explica la directora general del portal.

A banda del catàleg de proveïdors, l'altra pota destacada de Bodas.net és la comunitat, on participen prop d'un 70% de les núvies.

La firma, centralitza tots els serveis des de la seva seu a Sant Cugat del Vallès, on treballen 170 dels 240 empleats que té al món. “Fora d'aquí només hi tenim responsables comercials però tots els serveis tècnics i d'atenció al client es porten des d'aquí”, diu Pérez.

El portal posa en contacte els usuaris finals (els nuvis) amb els proveïdors –que poden estar registrats sense pagar o pagant en funció dels serveis i la visibilitat que volen tenir–, però no tanca els contractes. “Nosaltres ajudem perquè es posin en contacte però després el contracte de serveis el fan directament núvia i proveïdor”, explica Pérez. Amb tot, la fundadora de Bodas.net admet que en aquests anys han hagut de fer una tasca important de pedagogia entre les empreses. “Moltes ni tan sols tenien web i els vam haver de fer entendre que havien de ser capaces de respondre de manera ràpida”, explica.

tendències

De l'arròs a fer volar papallones

El banquet, el fotògraf, les flors... La quantitat de detalls que s'han de tancar en l'organització d'un casament pot ser tan extens com vulgui la nostra imaginació o la nostra butxaca. I per a gustos, colors. Organitzar un espectacle de pirotècnia, una actuació de màgia, cançons personalitzades, o instal·lar una zona de jocs infantils són només algunes idees. Però també es pot canviar el més tradicional, com ara l'arròs que es llança als nuvis, per papallones de colors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Bodas.net dirigirà l'expansió exterior de la unió amb WeddingWire

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

economia

Cinc cambres s’alien per un espai empresarial transfronterer més sostenible

GIRONA
QUERALBS

Les patronals del Ripollès reclamen un acord en la concessió de Vall de Núria

QUERALBS
economia

La Generalitat denega l’ERTO de Freixenet

Barcelona
economia

El BBVA guanya 2.200 milions d’euros el primer trimestre de 2024

barcelona

Els economistes insten a assolir grans consensos per reactivar el país

Barcelona

Falta talent i sobra paperassa

Barcelona

Un nou marc per a l’ocupació

Barcelona

CCOO convoca diverses jornades de vaga a Llansà

girona
Anna Pruna
Presidenta d'Indescat

“La inversió en ‘sportech’ és a les beceroles”

barcelona