La Borsa
Més valors
Economia

La venda de productes gironins a Caprabo augmenta un 15%

Ha introduït en els seus supermercats de la demarcació 195 referències de 32 petits productors i cooperatives agràries

Són articles de la Selva, el Gironès, la Garrotxa i el Pla de l'Estany

La cadena de supermercats Caprabo preveu tancar l'exercici d'aquest any amb un increment d'un 15% en la venda de productes de proximitat de les comarques gironines respecte a l'any anterior. A hores d'ara en els supermercats Caprabo es poden trobar un total de 195 referències de productes de proximitat d'un total de 32 petits productors i cooperatives agràries de les comarques del Gironès, la Selva, la Garrotxa i el Pla de l'Estany. “A Caprabo la venda de productes de proximitat aporta un balanç superior als 23 milions d'euros de facturació per sobre del que la companyia havia estimat”, assegura Fernando Tercero, responsable de productes de proximitat de Caprabo.

Tercero assegura que el programa de proximitat per comarques de Caprabo està molt ben valorada tant pels productors com pel consumidor final, “que està responent al valor afegit dels productes locals”. Caprabo és “la cadena de supermercats amb més varietat de marques per metre quadrat” i el seu compromís amb la producció de proximitat “constitueix un element clau en el posicionament corporatiu estratègic de la companyia i s'emmarca, precisament, en la llibertat d'elecció”.

El programa de proximitat per comarques de Caprabo té la col·laboració del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), la Federació Catalana de Cooperatives Agràries (FCAC) i la Federació Catalana de DOP i IGP.

Entre les categories de productes de proximitat que Caprabo ha introduït als supermercats gironines hi ha oli, aigua, arrossos, vins i caves, embotits, pomes, carns i formatges, entre d'altres. Entre els productes hi ha la totalitat de les denominacions d'origen protegides (DOP) i la major part de les indicacions geogràfiques protegides (IGP).

Treball individualitzat

Els responsables de Caprabo destaquen que un dels aspectes més interessants de potenciar els
productes locals en els
supermercats és que
“s'ha treballat amb cada un dels proveïdors de manera individualitzada”. Per això ha desenvolupat el projecte per comarques, desplaçant-se a la zona, per conèixer les possibilitats de producció de cada productor i comercialitzar els productes de manera personalitzada, per comarques i per supermercat.

LA XIFRA

23
milions d'euros
de facturació és el que aporten els productes de proximitat a Caprabo


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ECONOMIA

Prodeca insta el sector a crear un ‘lobby’ arran dels aranzels de Trump

“Ja no és només un tema econòmic, sinó de repressió”

barcelona

CaixaBank no descarta fusions a l’Estat però no les veu a Europa

Madrid

El sigil·lós avenç de la nova Ruta de la Seda

barcelona

L’omnicanalitat arriba també a la compra al supermercat

Barcelona

A Europa hi manquen 20.000 dissenyadors

Barcelona
Economia

El Saló Nàutic, Caravaning, Piscina & Wellness i BMP, a Fira

economia

El BOE fa públic el calendari laboral per a l’any vinent

Administrador de finques avui, supervisor digital demà

Barcelona