Economia

Calella dels anglesos

La línia aèria Jet2Holidays obrirà noves rutes el 2016 a l'aeroport de Girona

Portarà un miler de turistes britànics setmanals a la costa del Maresme i a la Costa Brava

Calella començarà a recollir l'estiu del 2016 el fruit de la feina i les gestions liderades per l'Ajuntament, el sector turístic i l'agència local NT Incoming. Ahir es va anunciar públicament que la companyia aèria i operadora turística britànica Jet2Holidays obrirà rutes noves l'any vinent i que connectaran el nord de la Gran Bretanya amb l'aeroport de Girona amb l'objectiu d'augmentar notablement el turisme anglès que decideix passar les vacances tant a la costa del Maresme com a la Costa Brava. L'agència receptora NT Incoming, que representa Jet2Holidays a l'Estat espanyol, preveu un pla de negoci que començarà amb sis vols setmanals entre les ciutats de Glasgow, Manchester i Newcastle de maig a octubre i que espera poder triplicar el 2019. De moment seran un miler de turistes setmanals que representaran a final de temporada 37.000 passatgers, bona part dels quals hauran triat Calella de destinació. El responsable de NT Incoming, Joan Pascual, explica que el gran avantatge de la companyia aèria en relació amb les seves competidores de baix cost és que Jet2Holidays, a part del bitllet convencional, ofereix un lot que inclou el trasllat des de l'aeroport i l'hotel i que, en el cas de la costa de Llevant inclou allotjament en establiments de Calella, Pineda de Mar, Santa Susanna i Malgrat de Mar. “Les previsions són molt bones i volem anar ampliant de manera gradual els vols, però també és cert que el turista que arribi a Girona serà lliure de triar on vol anar”, ha reconegut Pascual pel que fa al fet que el visitant anglès se sent principalment atret per la Costa Brava. Tot i així, el director general de Jet2Holidays, Steven Heapy, assegura que les campanyes de publicitat i promoció de la costa de les comarques de Barcelona, i especialment de Calella, ja van començar al maig passat. “Donarem a conèixer l'oferta de la Costa de Barcelona al públic anglès amb el suport tant del sector públic com del privat”, s'ha compromès el representat de l'empresa.

Durant la presentació de les noves rutes, que també es va fer a Lloret de Mar en el marc d'un congrés turístic, Heapy va avançar que molts dels turistes que vindran seran famílies que s'allotjaran en hotels d'entre 3 i 4 estrelles. Es calcula que s'estaran aquí durant una setmana, que gastaran uns 120 euros diaris i que combinaran la platja amb visites a Barcelona.

Col·laboració

En aquest sentit, l'alcaldessa de Calella, Montserrat Candini (CiU), ha assegurat que la col·laboració amb les empreses impulsores “serà absoluta”. “Des de l'Ajuntament posarem el focus allà on obviament aposten per nosaltres i prioritzarem aquest mercat de manera coordinada amb Jet2Holidays i NT Incoming”, va destacar. L'alcaldessa va recordar que les negociacions per “reactivar” l'aeroport de Girona havien començat fa uns tres anys arran de la demanda del sector turístic local que entenia que calia tornar a atraure els mercats turístics tradicionals que havien quedat en segon terme pel boom del turisme rus. De bracet de la direcció general de Turisme, l'Associació Turística de Calella (ATC), el patronat de Turisme Costa Brava Girona i les diputacions de Barcelona i de Girona es van reunir amb la direcció de l'aeroport gironí per posar sobre la taula un projecte que ja ha obtingut resultats a la Costa Daurada, on Jet2holidays va aterrar a l'aeroport de Reus el 2010 i que ja opera amb vuit ciutats angleses i té previst arribar als 17 vols setmanals l'any vinent, és a dir, un augment del 32% respecte a aquest any.

Jet2Holidays, que també opera a l'aeroport del Prat, destaca que la seva aposta per l'aeroport de Girona s'emmarca en l'estratègia de reduir el temps del trasllat dels passatgers fins a la destinació final, l'anomenat transfer. El mateix Joan Pascual reconeix que un dels principals problemes per als turistes que aterren a Barcelona és la distància, sovint augmentada per les retencions de trànsit a les rondes, que els separa de l'hotel “i que els representa a vegades més temps del que han invertit en el mateix viatge”. En aquest sentit, Calella fa bandera de la seva situació privilegiada, al bell mig de les dues capitals i que amb poc menys de vint minuts per autopista, o mitja hora per carretera normal, s'arriba a l'aeroport de Girona.

La nodrida representació del sector turístic de Calella, que ahir va assistir a la presentació de les noves rutes aèries entre la Gran Bretanya i l'aeroport de Girona va evidenciar l'interès de l'empresariat per la iniciativa. La presidenta de l'ATC, Isabel Mallol, va recordar que per ara el turista anglès representa al voltant del 26% del total de turistes que visiten i s'hostatgen a la ciutat. “A final dels anys vuitanta i principi dels noranta els anglesos havien ocupat el primer lloc i creiem que amb propostes com aquesta les xifres augmentaran”, diu, i hi afegeix que, si més no, l'arribada de més anglesos pot pal·liar la davallada continuada del turista rus, que sembla que no toca fons.

Promoció

Sense perdre de vista i, ni de bon tros, renegar de ser una destinació de sol i platja, ahir Calella va voler mostrar als representants de Jet2Holidays la seva singularitat respecte a altres municipis propers. En un vídeo promocional amb lema Moments de felicitat es va poder veure un tast de l'oferta complementària del municipi pel que fa a la pràctica de l'esport –amb exemples com la triatló Ironman –; la cultura –amb dos festivals internacionals de cant coral–; i la natura –com a porta del Parc Natural del Montnegre i el Corredor–, entre d'altres. “Amb més de 60 anys d'història com a municipi turístic, 14.000 places hoteleres i 1,9 milions de pernoctacions l'any Calella és una destinació privilegiada capaç de reinventar-se contínuament”, va explicar Monserrat Candini.

LES FRASES

Les previsions són molt bones i volem anar ampliant de forma gradual el nombre de vols
Joan Pascual
Director d' NT Incoming
A partir d'ara donarem a conèixer l'oferta turística de la Costa de Barcelona al públic anglès
Steven Heapy
Director General de Jet2Holidays
Amb més de 60 anys com a ciutat turística, Calella és capaç de reinventar-se contínuament
Montserrat Candini
Alcaldessa de Calella

El Maresme perd turistes al juliol

Igual com va passar al juny, al juliol, el Maresme, com a territori, va continuar perdent ocupació turística tant en els hotels com a les cases rurals, segons es desprèn de l'estudi Flaix fet per la Diputació de Barcelona. L'informe recull aquesta dada negativa en comparació amb l'any passat i dóna un toc d'atenció al sector tot destacant que la comarca representa el 51%del total de places turístiques que corresponen a la demarcació de Barcelona. Tot i així, el decreixement no ha estat especialment greu, perquè l'estudi situa la davallada en un 1,6% pel que fa als establiments hotelers i un 4,7%pel que fa al de les cases rurals. En aquest últim cas, però, el Maresme encara mostra les millors dades d'ocupació del territori estudiat. A més, a nivell global la comarca es va situar per sobre del 75% d'ocupació (76,6%) al mes passat, al darrere del Baix Llobregat (85,4%) i el Garraf (79,6%).

Pel que fa a l'ocupació dels càmpings i dels apartaments turístics, totes dues tipologies d'establiments del Maresme s'inclouen dins d'una mateixa marca, que també representa altres comarques i, per tant, les dades no són tan específiques. Els càmpings sota el paraigua de la Costa de Barcelona –que també incorpora els establiments del Baix Llobregat, el Garraf, l'Alt Penedès, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental– van tenir una ocupació mitjana del 67%, un 8,7% més que el 2014. Finalment, l'ocupació mitjana dels apartaments turístics inclosos dins la marca Costa de Barcelona al mes de juliol va ser del 81%, 7,7% més que durant el mateix període de l'any passat. La segona quinzena de mes ha registrat més bons resultats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ECONOMIA

El termini per reclamar despeses hipotecàries comença en anul·lar-se la clàusula abusiva

BARCELONA
GIRONA

El Govern aprova ajuts a la pagesia per valor d’11,4 milions d’euros

GIRONA
GIRONA

La CGT de Correus denuncia falta de personal en una desena de barris

GIRONA
economia

El Banc Sabadell guanya 308 milions el primer trimestre, un 50% més que l’any passat

barcelona

Unió de Pagesos considera un “pedaç” el decret pel control de fauna cinegètica

girona
Unió Europea

TikTok suspèn el programa de punts de la versió ‘Lite’

Barcelona

Èxit de participació del XXV Fòrum Industrial

girona
economia

Menys burocràcia en els plans d’estalvi d’aigua per ramaders i agricultors

barcelona
Estats Units

Aproven la llei que podria suposar la prohibició de TikTok als EUA

Barcelona