La Borsa
Més valors
Economia

Volkswagen preveu revisar els models afectats pels motors manipulats a Europa al llarg del 2016

La grup automobilístic anuncia que la UE ha aprovat les solucions tècniques necessàries per resoldre el problema

El grup confirma que mantindrà les inversions a l'Estat

El Grup Volkwagen confia completar el 2016 la revisió i introducció de les solucions tècniques necessàries a tots els models afectats a Europa pel cas de la manipulació dels motors EA189 per amagar les emissions contaminants.

El president del consorci automobilístic, Matthias Müller, ha anunciat aquest dijous que les autoritats europees han “avaluat positivament” les solucions tècniques per als clients afectats desenvolupades per Volkswagen. Müller ha explicat que les revisions començaran al gener i es portaran a terme al llarg de tot l'any.

Els primers vehicles que passaran per aquest procés seran els que duen el motor EA 198 de 2.0 litres, el de major volum, que es revisaran al gener.

La campanya per als automòbils amb la versió d'1.2 litres començarà al segon trimestre i la dels d'1.6 litres, al tercer trimestre.

Volkswagen ha detallat que en el cas de les versions de 2.0 i 1.2 litres es farà una actualització del programari i en dels motors d'1.6 litre s'introduirà un transformador per millorar la precisió de les mesures i també rebrà un programari redissenyat que optimitzi la injecció.

La multinacional ha subratllat que aquestes accions tècniques i la revisió dels models afectats a Europa pel cas del programari manipulat tindran uns costos “assumibles” en termes tècnics, de producció i financers.

“Volkswagen no descansarà fins que aquest tema estigui resolt d'una vegada per totes”, ha assegurat Müller. El directiu ha recordat que els clients seran notificats individualment quan el seu cotxe hagi de ser modificat, i que en cap cas se'ls cobrarà. A més, quan sigui necessari, els clients podran disposar d'un vehicle de substitució.

Pel que fa a aquestes solucions als Estats Units, la companyia ha assenyalat que els terminis s'allargaran perquè en aquell país la normativa en termes d'emissions d'òxids de Nitrogen (NOx) és més estricta.

Nou directius suspesos

El grup està convençut que l'escàndol no provocarà la fallida del grup ni l'obligarà a vendre cap de les seves dotze marques. L'empres insisteix en responsabilitzar de la manipulació dels motors a un petit grup de persones i assegura que el consell de vigilància i la junta directiva no en sabia res.

El president del consell de vigilància de Volkswagen, Hans Dieter Pötsch, ha afirmat que el grup està treballant per identificar els responsables de les conductes inadequades i ha apuntat que són “uns pocs individus”. En aquest sentit, ha explicat que nou directius han estat suspesos arran d'aquests escàndols.

Pötsch ha reconegut que “cap operació de negoci justifica sobrepassar els límits legals i ètics”. El directiu ha afegit que hauran d'actuar de manera decidida per evitar que casos com aquest es tornin a repetir en el futur i per recupera la confiança de clients, treballadors, inversors i polítics.

Segons ha dit, les actuacions irregulars descobertes no van ser fruit d'un error puntual, sinó conseqüència d'una “cadena d'errors” que es va permetre que passés.

Per determinar les responsabilitats i errors en l'estructura, la companyia ha posat en marxa investigacions internes i externes en les que participen més de 450 persones.

Entre les mesures que s'implementaran per evitar nous escàndols destaca la introducció de l'estratègia dels “quatre ulls”, per la qual seran sempre dues persones les que desenvolupin els dispositius de control dels motors. A més, les proves d'emissions del grup es faran de manera externa i independent.

Inversions garantides

El president de Volkswagen, Matthias Müller, ha assegurat aquest dijous en una roda de premsa que mantindrà les inversions previstes a l'Estat espanyol, i que afecten les fàbriques de SEAT a Martorell i de VW a Pamplona.

“Estudiem tot el nostre programa d'inversions i no hi ha cap decisió negativa sobre Espanya, de manera que aquestes inversions es mantindran com estaven previstes”, ha avançat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ribera: “No és una llei de la indústria de l’automòbil sinó per complir els compromisos de París”

Barcelona
economia

CaixaBank reforça la presència exterior i obre una sucursal a París

anàlisi
Esteve Vilanova

Menys préstecs i més cars

evilanova@elpuntavui.cat

La Catalunya Central, el Camp de Tarragona i Barcelona, on l’economia creix més

Barcelona

El govern retira els tipus reduïts de l’impost de les hipoteques

barcelona

Els polígons del Pla de l’Estany, a examen

BANYOLES

Dinou restaurants participen en el Tapa’t

girona

Una línia

Teisa inverteix 291.000 euros en un bus híbrid

girona