Economia

Empreses

Quan el destí importa poc

Tres joves creen Waynabox, que, per 150 euros, ofereix vols de cap de setmana i nits d'hotel a 12 destinacions europees que el client no pot triar

Volen des de Barcelona i Madrid i estudien altres ciutats, com ara València

Buscaven l'Interrail de l'aire i van acabar amb un negoci que, en només nou mesos, els ha portat més de 5.000 clients. Pau Sendra (Bigues i Riells) i Ferran Blanqué (Cardedeu), estudiants d'enginyeria aeronàutica a la UPC, treien suc a la seva joventut l'any 2012 en un Interrail per Europa quan van pensar a traslladar aquesta mateixa idea al viatge en avió. “Viatjar en tren està bé, però en avió escurces molt la durada i pots anar més lluny en menys temps”, reflexiona Sendra. El tercer fundador de la companyia, Dani Jiménez (Martorell), es va incorporar quan la idea començava a prendre cos. De moltes proves pilots, models de negoci fracassats i experiments va sorgir la idea de Waynabox, un nou sistema de viatjar, amb paquets tancats al preu de 150 euros per persona i amb sorpresa inclosa. El sistema és senzill, i apuntar-s'hi, més que no pas explicar-ho. A través del lloc web de la companyia ( www.waynabox.com ), el client pot triar el nombre de persones que volen viatjar (mínim dos), la ciutat des d'on volen sortir (de moment, únicament Barcelona i Madrid) i les dates a triar (sempre en cap de setmana, sortint divendres i tornant diumenge). A partir d'aquí, l'element sorpresa és el rei. El client no sabrà on viatja fins dos dies abans de sortir. És a dir queel dimecres abans del vol, rebrà al seu correu els bitllets i la reserva de l'hotel.

De moment, hi ha 12 destinacions possibles (Roma, París, Dublín, Milà, Rotterdam, Estocolm, Londres, Ginebra, Brussel·les, Amsterdam, Porto i Lió). El que sí que té l'usuari és la llibertat per poder eliminar de la tria les ciutats que ja ha visitat o a què no li ve de gust viatjar. La primera ciutat que elimini li sortirà de franc, però les posteriors encariran una mica la factura, a raó de 5 euros per destinació eliminada. No podrà triar l'hotel, “que són establiments d'entre 3 i 4 estrelles”, on ells s'han allotjat i s'allotjarien si hi tornessin, “que no es comparteixen amb altres persones i tenen bany propi”, segons explica Sendra, i que no queden excessivament lluny del centre de les capitals. Novament, l'usuari pot indicar les seves preferències a l'hora de volar (si a qualsevol hora del dia ja li va bé o només pot volar els divendres a la tarda i tornar diumenge al matí).

“El públic objectiu a què ens adrecem és gent jove a qui no li importi la destinació on passar el cap de setmana”, explica Sendra, que matisa, això sí, que “el tema de la joventut no és tant d'edat com d'actitud i si no t'importa descobrir la destinació dos dies abans de volar, el paquet es pot adreçar a totes les edats”. En cas de repetir experiència, mai tornarà a tocar una mateixa destinació, perquè la web de Waynabox reconeix l'usuari que s'ha registrat i evita que repeteixi ciutat.

Després d'haver guanyat una beca de 200.000 euros del programa Lanzadera i de tancar una primera ronda d'inversió en què han captat 100.000 euros més, Waynabox preveu obrir una segona ronda per “poder créixer més ràpid”, sobretot en nombre de ciutats d'origen (estudien València i Màlaga a l'Estat i altres capitals europees). Operatius des del mes de març i amb seu a Barcelona, esperen assolir una facturació d'1,2 milions d'euros durant el primer exercici, però ja avancen que fins al desembre la xifra de negoci haurà arribat al milió d'euros.

Waynabox
Va guanyar el primer premi en la segona edició del projecte Lanzadera, promogut pel fundador de Mercadona, Juan Roig, i que injecta capital a projectes innovadors de joves emprenedors. Després d'estar a València, s'han acabat instal·lant a Barcelona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona
economia

Catalunya crea un simulador quàntic únic al món

barcelona