La Borsa
Més valors
Economia

Creixen les oportunitats de la marca Penedès Marítim

Els pobles de la costa del Garraf i el Baix Penedès s'uneixen per fer promoció conjunta de la zona i compartir sinergies

Volen incorporar el turisme del vi com un element fonamental del discurs

Els alcaldes de Cunit, Cubelles, Sitges, Sant Pere de Ribes, Vilanova i la Geltrú, Calafell i el Vendrell, juntament amb els consells comarcals del Garraf i el Baix Penedès, i l'Agència de Desenvolupament Node Garraf han posat fil a l'agulla per impulsar la singularitat turística de la zona sota la marca Penedès Marítim, la marca que els últims anys explotaven conjuntament Cunit i Cubelles. Ho faran amb la creació d'una comissió de treball permanent que identificarà els punts en comú i les complementarietats que poden explotar conjuntament, però sense renunciar, de moment, a les respectives marques turístiques (Costa de Barcelona i Costa Daurada), que agrupen les costes del Garraf i el Baix Penedès, segons els criteris de l'Agència Catalana de Turisme.

La setmana passada es va fer la primera reunió conjunta dels representants dels set municipis i les dues comarques a instància de la regidoria de Turisme de Cunit. De fet, Cunit i Cubelles ja fa dos anys que treballen en la promoció conjunta dels valors turístics d'aquests dos pobles sota la marca Penedès Marítim i consideren que la idea pot ser una garantia de dinamització i de desenvolupament local que reforci el sector econòmic de tot el territori.

Per començar, les accions i estratègies que ja es desenvolupen en cada un dels municipis es complementaran amb la marca Penedès Marítim, amb l'objectiu de reforçar la personalitat de la zona i crear un producte original i sostenible que marqui la diferència respecte a la competència directa d'altres zones singulars del país.

Mentrestant, començaran a treballar en una diagnosi que permeti disposar de la informació necessària per treballar conjuntament. Malgrat que els municipis encara no tenen la informació conjunta, tot fa pensar que el turisme del vi serà un dels eixos fonamentals de l'estratègia de promoció de la zona. Almenys, així ho han remarcat els regidors i presidents dels dos consells comarcals que van assistir a la primera reunió.

Espai per a enoturisme

De tots els àmbits de promoció en què es vol treballar s'ha destacat el sector de l'enoturisme com un dels eixos de treball bàsics, a causa de les característiques pròpies del territori i l'agenda especialitzada que ja està en funcionament a través d'EnoturismePenedès. Precisament, una de les línies de treball de la comissió consistirà a obrir la porta a la futura incorporació del Consorci de Promoció Turística de l'Alt Penedès a treballar conjuntament amb els municipis de la costa. Des del sector marítim consideren que l'oferta especialitzada de la vinya i el vi, i el turisme d'interior que poden oferir l'Alt Penedès i el Baix Penedès interior, és un complement molt interessant per afegir a l'oferta turística de la costa.

Si l'objectiu de la marca Penedès Marítim és treballar de manera coordinada per aconseguir més bons resultats, tot fa pensar que l'interior haurà de mirar la que, per naturalesa, és la porta d'entrada del turisme a la zona. L'objectiu és créixer i generar oportunitats, però sense perdre de vista les necessitats particulars del territori ni posar en risc la sostenibilitat.

LA XIFRA

7
són els municipis
del Garraf i el Baix Penedès que treballaran per fer promoció turística conjunta del territori.

LA FRASE

Hem incidit sobretot en la necessitat d'actuar de forma conjunta en la dinamització
Ramon Ferré
Alcalde de Calafell

El vi, una garantia de turisme sostenible

El turisme del vi ha esdevingut en deu anys el tret característic genuí associat al Penedès turístic, pel potencial que té en si mateix i per la necessitat dels cellers de complementar la promoció dels seus vins amb visites i venda directa. Conscients del potencial del turisme gastronòmic com a aposta més de present que no pas de futur, els municipis de la costa del Garraf i del Baix Penedès comencen a abraçar la idea de l'enoturisme com alguna cosa més que una carta de vins adequada als restaurants. Els paquets turístics i el potencial de la vinya i els cellers és infinit i els que s'hi mouen ho saben. Si les Nacions Unides ha proposat el 2017 com a Any Internacional del Turisme Sostenible, el turisme del vi hi té un paper, i aquesta carta, ben jugada, pot ser un molt bon esquer no només per als wine lovers, sinó també per als nature lovers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Promouen el turisme de negocis de la demarcació a l’Estat francès

girona
Economia

El Caravaning penja el cartell de “complet” i creix un 43% en espai

Economia

El Saló Nàutic tanca amb 56.000 visitants i 700 embarcacions

‘Low cost airlines’

Catedràtic d’estructura econòmica. IQS School of Management

Dones i desigualtat econòmica

Catedràtic de la UPF, Barcelona School of Management, Vicedegà del CEC i vicepresident d’ACCID

De la recerca al mercat: Nobel de medicina 2018

Managing partner i CFO Spherium Biomed

L’estabilització de la inestabilitat

ECONOMISTA I DIRECTOR GENERAL DE L’INSTITUT D’ESTUDIS FINANCERS
DE MEMÒRIA

Les universitats (1558–2013)

Professor de Política Econòmica de la UB

El treball assalariat té els dies comptats?

barcelona