Els comerciants de Lloret de Mar proposen un pla d'habitatge per al nucli antic
Coincideixen amb l'associació de veïns que hi ha una “desertització” de la zona i diuen que també els ha perjudicat
Reclamen també l'aparcament al passeig
L'Associació de Comerciants de Lloret de Mar considera que ha “patit” directament la desertització del nucli urbà, sobre la qual també va alertar recentment l'Associació de Veïns del Nucli Antic, i proposa un pla d'habitatge “que ajudaria a promoure l'edificació en la població abans de fer-ho en altres zones”. Aquesta és una de les solucions que proposen els comerciants, arran de la reunió que van mantenir amb els experts en Urbanisme en el seminari celebrat recentment al municipi.
Part de la solució per revertir la desertització seria, segons argumenten els comerciants, donar preferència a la promoció d'habitatges dintre de la zona urbana. Entre les seves conclusions, l'associació reivindica el comerç com a element integrador de la ciutat i de foment de la cohesió urbana. En els últims anys, la instal·lació de grans superfícies als afores de Lloret ha tingut incidència en els hàbits dels consumidors –argumenten– en detriment de la botiga del barri, un fet que per altra banda, també han criticat des del Mercat Municipal. Amb tot, els comerciants reconeixen que el comerç “perifèric” permet “a les quasi 42 urbanitzacions que envolten Lloret donar la possibilitat de proveir-se amb facilitat, sense la necessitat d'acostar-se a barris o al centre”.
Una altra necessitat que remarquen els comerciants és la de més places d'aparcament. En aquest sentit, argumenten que la majoria de l'activitat econòmica es concentra al centre i gran part de la població de Lloret resideix fora del nucli urbà, i, per tant, s'han de desplaçar en cotxe fins al centre. “Aparcaments propers a les zones comercials ajudarien a dinamitzar molt més l'activitat comercial”, conclouen. Així, insisteixen en “el reclamat aparcament del passeig Verdaguer” i a recuperar “l'aparcament del Blanca Aurora”. També reivindiquen que es repensi i “s'activi” el mercat municipal per crear un motor comercial que sigui un reclam econòmic i emblemàtic tant per a la zona com del municipi”. Finalment, també proposen eines de millora com ara la implantació dels Business Improvement Districts (BID).